Tja , om een lang verhaal even kort te maken, dit is Andres.

Andres is heel kwak in zijn achterhand, hij deed alles volledig met zijn borst.
Dat kun je goed zien op deze foto :

Ik had wat topics aangemaakt hier op bokt om wat meer advies te vragen. Bijna iedereen adviseerde mij het longeren met dubbele lijnen aan. Maar het probleem was dat ik er niet veel van kende. Nu ben ik er ongeveer 3 dagen mee bezig. Voor dat ik begon had ik natuurlijk veel gelezen en bekeken en advies gevraagd aan een vrouw op de manege die er wat van kende. Zei zegt dat het nu toch wel redelijk goed gaat.
Nu heb ik een filmpje gemaakt om jullie te laten zien hoe dat het gaat :
Nu zou ik heeel graag willen weten wat jullie er van vinden.

Sta ik op de juiste plaats, heb ik de lijnen goed vast ... ?
Nu had ik al gehoord dat het heel veel hielp als je van stap draf galop draf gaat. Dat probeer ik dan ook zoveel mogelijk te doen.
Ik heb eigenlijk nooit echt geloofd dat door een 'simpel longeer lijntje' een paard op zijn achterhand begon te lopen. Maar nu denk ik dat ik al een paar keer een verbetering heb gezien, maar hier ben ik niet echt zeker van. De laatste galop van het filmpje vind ik lijken dat er iets veranderd. Of licht dat aan mij? Ik merk het aan hem omdat hij veel zwaarder en trager begint te lopen.
Zien jullie een verschil? Of loopt hij nog altijd te veel op zijn voorhand ? Ik hoor jullie tips of commentaar graag!

Groetjes !