Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VisibreTeam schreef:Eva haar site vind ik idd 1 van de GOEDE sites.
Maar ook daar staan wat dingen op waar in mn vraagtekens bij blijf houden
Zo ben ik bijvoorbeeld echt een tegenstander van handcommando's en teveel met je handen je paard aanraken tijdens oefeningen.
VisibreTeam schreef:Iedereen zijn manier inderdaad, ik zeg toch ook dat ik zelf geen voorstander ben van?
Dat heeft verder niks met die website te maken
Ik kan me er wel druk om maken, ik krijg regelmatig lesklanten die dingen van een site hebben die niet klopt, en die balen dan vreselijk als ze weer bij het begin moeten beginnen of als een paard een oefening maar verkeerd kent en foutief uitvoert....
Kijk, weinig mensen weten wat wel of niet goed is als ze op zo'n website komen.
Elin_ schreef:Ik maak me er niet druk omJij bent ook ooit zo begonnen net als vele andere.
Je gaat dingen proberen , de kennis die jij hebt om onder andere geen handcomando's ed te doen heb je denk ik ook zelf uitgeprobeerd ,anders had je immers niet geweten dat het fout is.
Van fouten kun je leren zo ook deze ''generatie''
VisibreTeam schreef:Elin_ schreef:Ik maak me er niet druk omJij bent ook ooit zo begonnen net als vele andere.
Je gaat dingen proberen , de kennis die jij hebt om onder andere geen handcomando's ed te doen heb je denk ik ook zelf uitgeprobeerd ,anders had je immers niet geweten dat het fout is.
Van fouten kun je leren zo ook deze ''generatie''
Ik maak me er druk om omdat mensen die websites serieus nemen en het zo gaan aanleren
Toen ik net begon waren AL die sites er niet. (5 jaar geleden)
Ik heb inderdaad veel geexperimenteerd, dat klopt, maar ik las boeken, en toen ik wat verder kwam in de VD ben ik ook in contact gekomen met verschillende prof trainers.
Maar daar ging mijn vraag stelling verder niet over, wat is het nut van die honderden sites over VD waar op sommige alleen maar staat hoe je de jambette en het steigeren moet aanleren. Terwijl die mensen er zelf vrij weinig tot niets van af weten? Dat snap ik niet.
VisibreTeam schreef:Ik geef geen uitleg: hoe moet je deze stunt uitvoeren toch?
Het verschil is dat er RARE methodes worden uitgelegd.
Vanuit het hoofd omhoog doen samen met de jambette. Door je paard eerst te leren op een armgebaar zijn hoofd omhoog te gooien en je vraagt hem daar vervolgens een jambette bij zal hij vrij snel met 2 benen een stukje van de grond gaan komen.
Hier krijg je bijvoorbeeld een paard van dat zijn hoofd omhoog smijt en de rest van zn lichaam er achteraan smijt. Krijg je blessures van.
Ik denk dat het even risicovol is als mensen die hele foutieve opvattingen over dressuur rijden, western rijden of welke manier van trainen ook online gaan zetten
Het kan gevaarlijk zijn voor trainer/paard/omgeving...