Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Milan_lover schreef:Ik ken een paard wat met 1,5 jaar ook al heel leergierig was, en de eigenaresse heeft dus ook lopen aanklooien met dit soort dingen...
Nu heeft ze een sloom paard die je niet meer bereikt, al teveel afgestompt op jonge leeftijd... Laat je paard nog lekker paard tot een jaar of 3! Dan kun je het lekker op gaan pakken en wat meer dingen leren en grondwerken enzo...
Het enigste wat ze nu moet kunnen is netjes aan een lijntje meelopen en volgensmij kan ze dat alGeef haar andere paarden en leeftijdsgenootjes om lekker mee te ravotten, dat is het beste voor de ontwikkeling!
In_Black schreef:Te vroeg is nooit goed, daarom is het beter ze tot drie jaar lekker onaangeroerd te laten staan, liefst in een gemengde kudde of opfok. Krijg je de fijnste dieren van.
Milan_lover schreef:Ja, jij weet het toch allemaal zo goed? Je gaf een beetje een banketstaaf reactieDat ik toevallig die ervaringen heb opgedaan wil toch nog niet zeggen dat je zo banketstaaf moet gaan reageren?
Milan_lover schreef:Ho, dat zeg ik niet, dat heb ik ook nergens gezegd.
Een anderhalf jarig paard mag je best mee gaan wandelen, dat is alleen maar goed. Voetjes optillen, ook geen probleem, dat hoort erbij, halthouden dat hoort bij het wandelen.
Ik heb het hier over de vd kunsten, kusje geven, targetten blablabla...
Kwestie van lezen