Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ineke2 schreef:Waarom wil je een 2 jarige leren longeren is mijn eerste vraag?
Akhal_Teke schreef:2,5 is niet te jong hoor en zeker niet als je enkel stapt.
uryanne schreef:Wellicht is het een KWPN hengst die ze wil voorbereiden op de hengstenkeuring?
Je wilt niet weten hoeveel 2,5 jarige (want daar praten we over) paarden worden gelongeerd.
Ik zie daar geen problemen in. Mits natuurlijk niet te lang en op een volte die groot genoeg is.
NathalietjeB schreef:maar ff serieus bokkers open jullie ogen eens...westernpaarden worden vaak ook al op 2,5 zadelmak gemaakt. Dravers koersen soms al op 2,5 jarige leeftijd.
Ineke2 schreef:uryanne schreef:Wellicht is het een KWPN hengst die ze wil voorbereiden op de hengstenkeuring?
Je wilt niet weten hoeveel 2,5 jarige (want daar praten we over) paarden worden gelongeerd.
Ik zie daar geen problemen in. Mits natuurlijk niet te lang en op een volte die groot genoeg is.
Iets in mij zegt dat dit zeker geen hengst is die word voorbereid op de keuring![]()
dan weet je namelijk wel een beetje waar je mee bezig bent, aangezien dat ook nog eens goudgeld kost om er zoiezo alleen al aan mee te mogen doen. Dan zorg je wel dat je je zaakjes een beetje op orde hebt.
Daarbij "omdat anderen het doen is het goed?"
Je kunt veel verpesten met longeren van een (jong) paard. Beter rechtuit lopen, kilometers maken dan op een volte... Dan zou ik er (bij wijze van spreken) eerder op gaan zitten dan zo lang voordat je een paard zadelmak maakt te gaan longeren. Daarbij vergeten ook nog eens veel mensen dat een paard conditie krijgt van longeren. Als je iets niet wilt bij het zadelmak maken en verder beleren van paarden is het dat ze al een flinke conditie hebben!
uryanne schreef:Deze reactie verwachtte ik alMijn punt is dat wanneer het echt zo enorm slecht zou zijn als velen op bokt beweren, al die hengsten die voorgesteld worden op een keuring als amper 3- jarige allemaal versleten zouden moeten zijn op een leeftijd van (laten we zeggen) 8?
Dat vind ik weer een beetje gemakkelijk en naief.
Je moet weten waar je mee bezig bent, maar om nu te zeggen dat het een soort van dierenmishandeling is? Dat gaat mij veels te ver.
We weten niet hoe lang en hoe vaak, hoe groot de volte is e.d. Vraag daar eerst eens naar ipv. als een stel penny's elkaar na te praten.
Ineke2 schreef:uryanne schreef:Deze reactie verwachtte ik alMijn punt is dat wanneer het echt zo enorm slecht zou zijn als velen op bokt beweren, al die hengsten die voorgesteld worden op een keuring als amper 3- jarige allemaal versleten zouden moeten zijn op een leeftijd van (laten we zeggen) 8?
Dat vind ik weer een beetje gemakkelijk en naief.
Je moet weten waar je mee bezig bent, maar om nu te zeggen dat het een soort van dierenmishandeling is? Dat gaat mij veels te ver.
We weten niet hoe lang en hoe vaak, hoe groot de volte is e.d. Vraag daar eerst eens naar ipv. als een stel penny's elkaar na te praten.
Nee we moeten het allemaal maar goed praten zeker?
Dierenmishandeling wil ik het niet direct noemen, maar als je toch weet dat het eigenlijk beter is om wat langer te wachten met longeren , waarom zou je het dan toch zo vroeg doen als het niet nodig is?
xxLarella schreef:Nou nou nou.
Wat een gedoe over zijn leeftijd.
Ik begin ook nu met de mijne.. Hij is 2.5 en al ruim 1.78. De dierenarts heeft zelfs gezegd dat zijn botten en rug er zo stevig op zitten, dat hij zelfs al zadelmak gemaakt kan worden.
Iris82 schreef:xxLarella schreef:Nou nou nou.
Wat een gedoe over zijn leeftijd.
Ik begin ook nu met de mijne.. Hij is 2.5 en al ruim 1.78. De dierenarts heeft zelfs gezegd dat zijn botten en rug er zo stevig op zitten, dat hij zelfs al zadelmak gemaakt kan worden.
Raar advies want de groeischijven sluiten niet eerder bij grotere paarden ofzo.
Naja, goed dat je daar iig niet naar geluisterd hebt.