Nav van [GVL-ITP] (film) Vrijheidsdressuur los in het bos met Silke
en dan vooral deze serie reacties:
H_Nalanta schreef:Gaaf zeg!
Vins Silke zo af en toe wel erg boos kijken, vooral met de capriole bijt ze in de lucht.. Enig idee waarom ze dit doet?
VisibreTeam schreef:Silke... Ik weet het niet
ze is gewoon enorm druk en hyper in haar hoofd. Dat weet ik wel...
Op de een of andere manier zijn de oefeningen bij haar die in het wild/groep ook 'aggressief' zijn in haar uitvoering ook aggressief.
Hoe dat met haar zit weet ik niet. Silke vind het namelijk WEL leuk om mee te werken.
Is eigenlijk best intressant om uit te zoeken
de meeste paarden kijken bij 'agressieve' oefeningen ook minder makkelijk ...H_Nalanta schreef:Ja, ik ken het van Heidi. Die legt tijdens het VD-en haar oren constant plat in de nek.. Al vraag ik van haar met meelopen of een jambette.. Dat zijn simpele oefeningen.. Ze kijkt altijd chagarijnig tijdens het uitvoeren van een oefening. Als ze klaar is is ze de vrolijkheid zelve. Dat vind ik altijd wel grappig om te zien hoe verschillend paarden dat doen... Menno kan bij een vrij moeilijke oefening gewoon zijn oren naar voren hebben de hele tijd terwijl ik ze op dezelfde manier train..VisibreTeam schreef:Silke doet het wisselend.
Bij toch zware oefeningen als het liggen, zitten, compliment, knielen.. Heeft ze vaak gewoon een vrolijke uitdrukking.... Bij 'aanvallende' oefeningen als steigeren, bokken, capriole kijkt ze ook moeilijk. Soms ook bij het commando daaraan geven gaat het mondje al open en haalt ze naar mn arm uit met dr tanden
Terwijl ze het VD écht heel leuk vind.
Silke was wel altijd aggressief tegen mensen van zichzelf... En is ook sjaggie en nijdig aangelegd. Dus miss komt het dan meer naar boven?...?
Toen ik haar net had keek ze altijd met dr oren in dr nek
Ik vraag me af.... Waarom zouden paarden bij bepaalde oefeningen moeilijk kijken?
Ik begin me steeds meer af te vragen of het idd de 'concentratie' is zoals veel mensen (inclusief ikzelf) altijd zeggen...
Of miss idd omdat het aanvallende oefeningen zijn?
En voor andere paarden weer andere redenen?....