Het is een echte Jazz merrie, wel een schat van een paard.
Ze wilt snel vriendjes worden en is nieuwschierig.
Sinds afgelopen zaterdag staat ze hier en ze is ... min of meer... vriendjes met de rest van de paarden.
Of ze hebben alle 3 het vechten gewoon opgegeven. Dat kan ook.

Gister moest ze ingeënt worden en dat was drama. Eerst ging de dappere hengst (Jaarling shet

En toen mocht mevrouw.

Zal ook wel een beetje heel de happening zijn van de afgelopen dagen.. (Ander voer, andere omgeving, andere mensen, andere paarden)
Dus dat vergaf ik haar al vrij snel.
Als ik door de wei loopt, komt ze vrij snel naar me toe om te kijken of ik wat lekkers bij me heb. (wat ik meestal ook heb.

Ik moet uitermate voorzichtig het halstertouw bevestigen.. omdat ze ander wegrent.
Geen probleem. Rustig aan doen, dat kunnen we hier prima. Ze staat op een paradijsje, waar alles draait om kalmte en rust.
Nu wil ik over een week of 2 eens gaan kijken of ik wat met d'r kan.
Bij ons moet je langs de weg lopen om naar de bak te gaan en dat ben ik alleen nog niet van plan.

Maar hoe ga ik in vredesnaam beginnen met deze mooie dame?
Hoe moet ik haar duidelijk maken dat het allemaal wel goed is en dat ze niet snurkend en snuivend door de wei heen hoeft te jagen als er een vogeltje uit de bosjes komt of ik me verstap.

Begrijp me niet verkeerd, het is een super leuke merrie.
Maar ook ik moet natuurlijk wennen.
Dus..
Wie kan me hier vertellen hoe ik met zó'n merrie het beste kan beginnen met Grondwerken?
In de wei, bij de rest? (enorm grote wei, dus alle ruimte) Of haar toch naar de bak slepen waar ze nog nooit is geweest.. (Tegenover de bak staan een aantal andere paarden en als ik zie hoe gestressed ze op de mijne reageerde krijg ik al kippenvel als ik er aan denk om met haar alleen naar de bak te lopen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alle hulp IRL is natuurlijk ook van harte welkom.
Groetjes.