Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EskeGirl schreef:Stop nu meteen met de Join Up, alsjeblieft!
Monty Roberts heeft zelf gezegt dat je het maar drie keer in een paardenleven mag doen, en je mag het NOOIT doen zonder ervaren begeleiding. Je kan je paard verpesten, en dit kan fatale gevolgen hebben.
Stop nu, voor het echt te laat is!
1997suus schreef:Even een vraagje: Ik las in een boek ook over de Join Up en het leek me heel handig voor een betere band met je paard. Maar als ik dit zo lees is het volgens mij het tegenovergestelde dan een goede band. Maar waarom dan eigenlijk? Voordat ik er mee begin, en me paard verniel, dat wil ik ook weer niet hebben natuurlijk!
Illusion schreef:EskeGirl schreef:Stop nu meteen met de Join Up, alsjeblieft!
Monty Roberts heeft zelf gezegt dat je het maar drie keer in een paardenleven mag doen, en je mag het NOOIT doen zonder ervaren begeleiding. Je kan je paard verpesten, en dit kan fatale gevolgen hebben.
Stop nu, voor het echt te laat is!
oke, ik ben ook van mening dat een Join-up enkel onder proff. begeleiding uitgevoerd mag worden.
maar dit
_Chendo_ schreef:1997suus: Waarom... Omdat je een paard er psychisch mee kan breken. Voor een goede band is lekker samen genieten, borstelen, grondwerken (neem bijv. parelli oefeningen), wandelen, etc voldoende.
Na een join up hebt je echt geen magische band zoals je graag zou willen.
Het klinkt allemaal zeer rooskleurig, maar helaas...
Citaat:zoals de JU uitlegd staat op vele (penny) sites lijkt 't gewoon op longeren(en ja, dit is geen JU maar zo staat 't daar wel ''uitgelegd'' daar komt echter nog veel meer bij kijken dan dat je zo van een website af kan lezen(en moet imo zeker onder proff. begeleiding) vind 't nogal overdreven om dan meteen met dingen te gaan gooien als levensgevaarlijk enz. gezien de TS waarschijnlijk niet eens een JU uitvoerd maar haar paard gewoon de bak rond stuurd en wacht tot hij naar haar toe komt?
Sofy schreef:Citaat:zoals de JU uitlegd staat op vele (penny) sites lijkt 't gewoon op longeren(en ja, dit is geen JU maar zo staat 't daar wel ''uitgelegd'' daar komt echter nog veel meer bij kijken dan dat je zo van een website af kan lezen(en moet imo zeker onder proff. begeleiding) vind 't nogal overdreven om dan meteen met dingen te gaan gooien als levensgevaarlijk enz. gezien de TS waarschijnlijk niet eens een JU uitvoerd maar haar paard gewoon de bak rond stuurd en wacht tot hij naar haar toe komt?
Ik ben blij dat je dit zegt Illusion, want toen ik het las begon ik me ook al af te vragen wat ik dan zo anders doe tijdens longeren zonder lijn. Gevoelsmatig lijkt me dat heel anders (heb ook niet het idee dat m'n verzorgpaarden zich erg druk maken om die paar rondjes die ik ze wil laten lopen) maar kan iemand mij toch proberen uit te leggen wat de 'mechanische' verschillen zijn? Voordat ik straks per ongeluk ook twee zwaar traumatische paarden de wereld in heb geholpen