Ik doe al een tijdje vrijheidsdressuur met mijn verzorgpony. Nu wil ik graag een touwhalster kopen maar ik vroeg me af wat hier de voor- en nadelen van zijn.

Groetjes Rozemarijn
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Chaos schreef:Hoezo niet op het land zetten? Is toch niet gevaarlijker als een ander halster? Ik heb toen speciaal een (heel dik) touwhalster gekocht speciaal voor op de wei.
Als ik er mee zou willen rijden, hoe gaat dat dan? Waar bevestig je teugels/lijnen????
Chaos schreef:Er zijn paarden die alle halsters van hun hoofd krijgen. Heeft niks met niet passen te maken.
viola schreef:Chaos schreef:Er zijn paarden die alle halsters van hun hoofd krijgen. Heeft niks met niet passen te maken.
Ja ik heb ook zo'n pony die alle halsters af krijgt. Maar het wel of niet breken gaat om paniek situaties als het paard in de wei ergens aan vast raakt of om wat voor rede dan ook in paniek raakt als hij vast staat. Dan denkt het paard niet meer na hoe dat halster ook al weer van z'n hoofd moet. Dan moet het breken om te voorkomen dat het touw in z'n vlees trekt.