Hoe eigenbedacht kunstje van poown 'pimpen'?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Hoe eigenbedacht kunstje van poown 'pimpen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 22:06

Met mn bijna 2-jarige rommel ik vaak een beetje aan met VD, we doen naast kleine kunstjes als apporteren bijv veel ''light-versies'', zoals een buiging die dus bestaat uit het tussen zn benen brengen van zn hoofd :)
Nu heeft mn ukkie de gewoonte om als ik iets nieuws wil gaan aanleren en hij niet helemaal snapt wat ik nou dan bedoel, dingen die hij ooit heeft geleerd gewoon te gaan combineren := Op zich best grappig overigens, om je pony half achterwaarts te zien gaan onderwijl zn voorbenen overkruisend met zn hoofd in een halve 'buiging' terwijl ik alleen vroeg of ie 1 beentje naar voren wilde zetten :') Hij doet t iig vol overgave :D
Laatst wilde ik gaan werken op het naar voren plaatsen van t been waar ik naar wijs, altijd handig.. Hij kwam met een heeel eigen interpretatie van hetgeen ik vroeg, en ik vond m eigenlijk erg leuk gevonden!
Hij bracht het been dat ik toucheerde naar voren en liet het keurig daar staan terwijl hij zn oog ergens bij die knie bracht. Vandaag deed hij het weer (heb t gelijk maar bevestigd op t commando dat ik vroeg, zag er best heel leuk uit namelijk) keurig toen ik t vroeg en vond t t iig waard om er een vast kunstje van te maken :j Hij doet t met zo veel enthousiasme, hij is duidelijk trots dat hij zoiets fantastisch heeft kunnen bedenken hihi :=

Nu vroeg ik me dus af; hoe kunnen we dat netjes afwerken? Met kunstjes uit boek heb je natuurlijk een einddoel en bijbeschreven aandachtspunten, maar nu moet ik ineens net zo creatief zijn als poownlief := Het heeft ergens heeeel in de verte wel iets weg van t compliment, maar gezien zn leeftijd wil ik daar natuurlijk nog lang niet mee aan de slag. Bovendien zag t er vrij elegant uit en wil ik m belonen voor zn eigen inbreng door deze erin te houden :j
Dus iemand die door mijn wazige beschrijving ongeveer voor zich ziet wat mn pony deed? En vooral; die daar een nette afwerking en aandachtspunten bij kan bedenken?

Bij voorbaat grote dank :j

Anoniem

Re: Hoe eigenbedacht kunstje van poown 'pimpen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 08:20

Geweldige pony heb jij en wat leuk dat je die creativiteit stimuleert. Ik heb geen verstand van vd en dus ook geen antwoord, maar wou je dit compliment even geven. Heel gaaf!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 18:52

Ik zie het wel voor mij, maar daar stopt het dan ook :+
Kan je dus niet meteen helpen .. maar misschien komt er binnenkort wel iets ;)

Het is trouwens echt leuk als je pony vanalles zelf gaat bedenken hé? Ookal doet hij dat natuurlijk op momenten dat je eigenlijk iets anders vraagt, kan er toch niks aan doen dat ik dan in de lach schiet of iets dergelijks :+ Maar hoe je zoiets kan uitbouwen heb ik ook geen idee van .. Soms doet pony iets en dan denk ik: oh, kreeg ik dat maar op commando .. Maar meestal blijft dat bij 1 keer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:36

Wat ik bij de hond doe is er een commando aan koppelen en er een lekkers in stoppen. En dingen perfectioneer ik door ze te oefenen en een beloning te geven als ik het goed genoeg vind. Maar weet niet of het ook zo werkt bij een paard.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:40

Haha geweldig :D Ben niet zo lang bezig met clickertraining en idd, paard zit zelf vanalles te proberen maar niet zo ingewikkeld als die van u :P
@ Yamcha, ja zo werkt het ook bij paarden :P Denk bij elk dier met wat hersens! Heb filmpjes gezien van mensen die hun kat,konijn, hamster muis, wat het ook allemaal is trainen :p

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 16:26

Hihi thnx!

Tsja, ik heb vaak ook moeite om de nuttige dingen op commando te krijgen :+ Na veel pijn en moeite lijkt hij ''staan'' (= opstellen voor de show) eindelijk te begrijpen := Maar deze kwam al op een commando (ik doe altijd tijdens het vragen in t begin gewoon alvast commando elke keer noemen, dan zit t er gelijk maar in :P ) al was het niet helemaal wat ik vroeg, maar was makkelijk om te bevestigen iig :D

Hihi, tjsa, hij is...uhm...creatief? :P Hij verzint altijd enorm ingewikkelde dingen terwijl ik iets heel eenvoudigs vraag :') Hij lijkt er iig vast van overtuigd te zijn dat bij twijfel, alles combineren! Dus krijg soms de gekste dingen aangeboden maar vond deze wel errug leuk :D

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:49

ik ga het ook is proberen :)*

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:57

Wat leuk, je merkt dus duidelijk dat je pony het erg leuk vind! :))

Je zou best kunnen kijken of je pony in een compliment zou willen zakken, mits hij het zelf probeert en aanbied. Hij is natuurlijk nog jong, maar dat wil niet zeggen dat je geen aangeboden gedrag mag accepteren. Stel, hij rolt midden voor je voeten: dan kun je daar natuurlijk op ingaan en het op een commando zetten! :) Hetzelfde geld voor wat je pony nu aan het ontwikkelen is, alleen bepaal jij of je erop ingaat of dat je het negeert en bewaard voor later :) De VD-oefeningen zijn vrijwel allemaal natuurlijke bewegingen, dus of jij het nu een keer vaker op commando vraagt dan wat je pony in eigen wijze zou doen.... :)

Dipppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:23

Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat beeldmateriaal! Klinkt super leuk!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:37

Was van plan om vandaag bij wijze van pauze van t trainen voor de keuring wat te vd-en, zal proberen of ik een paar goede foto's kan maken :j heb iig vnaaf als t goed is eindelijk normaal internet dus kan ze dan ook plaatsen :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:43

Hahaha dat klinkt echt wel briljant. Ik weet niet wat ze vraagt, dus ik doe maar wat ik wel ken. :j
Alleen die van jou is nog creatief. Ik reed ooit een fjord, die af en toe best leuk liep. Iemand riep zet voor de gein es een appuyement in. Ikke dat doen. Veroorzaakte een hoop paniek. HELP HELP wat wil ze nu wat doet ze nu!! :oo Wacht, ik doe gewoon wat we meestal doen hier. :) *Fjordemans zet keurig wijken in.*
Maar die van jou is tenminste nog creatief! :D
Wat hij nu doet komt mij voor als schamen ofzo? (Hand voor de ogen doen) of bang zijn.. Mischien kun je daar wat mee?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:56

Hahaha das idd wel een mooie! Ga je schamen! :+ Hihi ja daar kan ik wel wat mee denk ik :D Hihi vind t toch altijd mooi hoe creatief paarden kunnen zijn.. Snappen we t niet? Eh, nou, dan is dit toch vast ook wel goed? :D Bis vindt vd zo enorm leuk dat ie alleen wat origineler is in zn uitvluchten := Hij komt ook wel eens spontaan aan met een in de bak gevonden takje ofzo sinds we zijn gaan apporteren :') Maar k vind schamen als thema errug leuk gevonden iig :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:04

Hahaha aaahw wat lief dattie takjes komt brengen!!!
Wie had dat nou, er was ook een paard die als zijn baas op stal kwam, achter elkaar zijn hele kunsten repetoire liet zien. Beloning of niet, gevraagd of niet, hij MOEST het laten zien.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 11:08

Volgens mij hadden we vlak daarvoor ook zelfs nog een stevig verschil van mening gehad, staat me iig zoiets bij :P ahh das wel heel lief! Wel lastig als je weinig tijd hebt trouwens :=

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:15

Hahaha ja sta ja daar, maar lief paard ik wou alleen je deken verwisselen en dan naar mijn werk gaan! :')

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:19

Oh hahah geweldig! wil je er een foto van maken volgende keer? :')

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:21

Briljant! Kan je daar geen topic van maken? :o Bis en zn kunstjes :) Supermooi: "Baas, kijk voor jou opgehaald. Goed he?"

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:42

Die van mij komt ook regelmatig strootjes brengen met een trotse kop.. :')

Maar schamen is inderdaad wel leuk bedacht.. Dat je bijv. als commando 'foei' met een verheven vingertje gebruikt en dat hij zich dan gaat schamen. :))

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:43

Hihi dat is leuk ja, kun je er een hele show van maken!
Ik zou dubbel liggen als ik je tegenkwam, je paard doet wat stouts, jij roept foei en je paard doet van schaamte zijn hoofd omlaag met zijn knie ervoor. :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 14:19

Miss zelfs wel handig als ie weer eens zn halstertouw heeft losgepeuterd :') Hihi ik ga straks op stal iig lekker aan de slag en zal proberen goede foto's te maken :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 20:11

Nou, het heeft even geduurd voordat ik eindelijk internet had... En dan zo'n muts aan de tel hebben die vraagt ''heb je op internet al je status bekeken?'' Nee mevrouw, daarom bel ik juist... We hebben geen internet.. Zucht :+

Anyway, ik heb foto van ukkie zn kunstje :D

Afbeelding
Afbeelding

Heb hier dus helemaal niks aan verspijkerd ofzo, dit is puur wat ie zelf heeft bedacht :D T zijn niet de allerbeste foto's, best moeilijk om commando te geven, clicker bij de hand te houden én op t juiste moment af te drukken hihi.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:14

Haha hoe lief :D

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:21

wauw, helemaal geweldig!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 01:06

Hahaha hoe lief, het ziet er idd echt uit alsof hij zich schaamt! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:03

Hihi vooral op die eerste foto idd!