Ik heb mijn antwoord al

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Ik heb mijn antwoord al

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:52

ik heb mijn antwoord al!
Laatst bijgewerkt door DearLove op 03-03-11 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Re: Leren steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:54

Ik heb weinig ervaring met VD, maar heb me er wel in verdiept:

Begin met een kusje leren geven, flemen, nee schudden, iets aanraken ect.

Ga clickeren, maar hierna zul je toch een voedselbeloning moeten geven. Vaak werkt dit het beste!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:57

Hoi klfan,

hierbij zal ik een poging doen je vragen te beantoorden.

1. Ik ben zelf begonnen met de basis , waarbij ook met teruglopen hoort . Je poedersuiker de basis uitbreiden door het achteruit te vragen als je erachter staat , het ook wel genoemde ''back-up'' . Maar ook het nee schudden , jambette en flemen zijn gode kunsten om te beginnen.

2. Je kunt dit doen met je stem.Ook de clicker is populair , maar aangezien ik daar geen ervaring mee heb kan ik er weinig over zeggen .

3. steigeren is iets waar ik persoonlijk even mee zou wachten , en zelf leer ik het mijn paarde niet dus kan ik je niet helpen.

4. een haflinger is net als andere paarden een gewoon ras , maar over het algemeen staan ''op het blok'' ''jambette'' en ''voedsel weigeren'' goed bekend !

mocht je meer willen weten over vrijheidsdressuur ;

http://www.webklik.nl/yefebra

succes !

SharonSaloon

uuuhm ik weet wel hoe je steigeren moet leren maar zonder belonging weet ik het niet want mijn paard moet wel beloont worden anders weet hij niet of hij het goed doet :D ik zou eerst wat makkelijkere trucjes doen zoals jambette, fleem en op het blok enzoo...
(waarom mag je paard eigenlijk geen beloning??)