Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sodeletuut schreef:Inderdaad grondwerk. Mijn merrie had dit soort kuren ook, maar sinds ik grondwerk met haar doe, is het afgelopen, want ze heeft nu respect voor me. En dat is echt niet op een agressieve 'afdwing' manier gekomen, gewoon op basis van vertrouwen, respect en leiderschap..Ik zou zeggen, zoek hulp van iemand die ervaring heeft met grondwerk. Ik weet niet waar je woont, maar er zitten genoeg bedrijven in Nederland die je kunnen helpen. Ik volg zelf een opleiding bij: http://www.incontactmet-paarden.nl
Sabinee__ schreef:PercyLeen schreef:Dat doet die van mij 1x en dan maakt ie 1x kennis met de longeerzweep, en goed ook.
Wou net zeggen ...
Hoe reageer je erop als hij dat doet dan ?
droversrun schreef:hij is heeeelemaaaaal niet onder de indruk van de zweep,
hij krijgt er alleen mee te maken als die het verdient maar dan ook wel goed en duidelijk.
Maar het paard heeft meestal wel heel veel respect voor me, vandaar dat ik het zo raar vind.
Vandaag heb ik hem met longerne en zijn trap actie een klap gegeven met de zweep maar toen begon die keihard te rennen en een kop te trekken alsof ik hem regelmatig in elkaar sla???? (normaal lacht die me uit als ik aankom met een zweepje)
PercyLeen schreef:Dat doet die van mij 1x en dan maakt ie 1x kennis met de longeerzweep, en goed ook.
ikke20 schreef:blijft hij op de volte lopen en gooit hij dan zn kont naar binnen en bokt?
of trapt hij echt gericht naar jou toe?(dus dichterbij komen en dan trappen)
ikke20 schreef:zal je eens iets heel stoms vertellen.
bijna alle friezen die ik ken doen dit.
mijn fries doet dit ook doet het aan de longe maar ook als ik hem losgooi.
ik kan er op een meter vanaf gaan staan dan doet hij het niet.
het is op de een of andere manier een vreemde friezentik. deze is ook niet bedoelt om jou raak te trappen.
ikke20 schreef:zal je eens iets heel stoms vertellen.
bijna alle friezen die ik ken doen dit.
mijn fries doet dit ook doet het aan de longe maar ook als ik hem losgooi.
ik kan er op een meter vanaf gaan staan dan doet hij het niet.
het is op de een of andere manier een vreemde friezentik. deze is ook niet bedoelt om jou raak te trappen.
Laura_x_ schreef:Heeft een paard één keer proberen te doen bij mij, hij heeft het nooit weer gedaan
Consequent zijn, hij heeft geen respect voor jou ruimte.