Het is een schat van een paard, goed karakter, zit geen kwaad in. Nu loop ik sinds de laatste 2 keer longeren tegen het feit aan dat hij me aan het uitproberen is. Goed dat kan, dat mag..(moet wel wat inzitten

Rechtsom (zijn makkelijkere kant) Prima niets aan de hand, we stappen, draven gaan terug naar stap, draven weer aan, veruimen wat, echt gaat goed! Alles prima, als ik terug vraag naar stap, is het binnen 3-4 passen terug in stap. Perfect! Hij doet het echt goed, en laat dus ook zien dat ie het snapt.
Maar dan: Linksom..zijn moelijkere kant. Ik weet dat en train dus in etappes, even los, wisselingen, en dan bijzetten. Opzich gaat dat ook goed. Alleen lijkt ie niet meer te snappen wat 'HOO' is. Van galop naar draf doen we ineens een ronde, en dan van draf naar stap is op dit moment wanneer hij dat wil. Dat kan niet de bedoeling zijn! ik heb wat lessen gehad in longeren, en zal dit ook weer gaan doen (instructrice heeft rugklachten en zal pas januari worden...), want ik lijk er zelf niets over te vertellen te hebben en heb geen zin om hem in verwarring te brengen met mijn onkunde..
Ik heb wel sterk idee, omdat hij het rechts dus goed doet, en links loopt te klooien dat ie me voor de gek loopt te houden?
Wie is hier wel eens tegenaan gelopen? Iemand alvast iets van tips, anders dan les (want dat probeer ik zsm te doen natuurlijk)
Ik hoor het graag!