hoe moet een join up?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxhenrieke

hoe moet een join up?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 13:35

Hee bokkers!

als ik mijn pony loslaat, probeer ik wel eens een join-up te proberen.
*hij heeft zn oor naar mij toe

ik draai mijn rug om, maar hij komt maar niet!
moet trouwens de pony galloperen? mijn pony is daar niet zo van. zn favo gang is de draf! hoe had je er ook achter aan rent, hij gaat er alleen maar van strekken enzo. ;)

kunnen jullie het mij goed uitleggen? ik heb ook wel eens op you-tube gekeken,
maar word er niet echt weizer van.
xxxxxxxxxxxxxxxxx.
hoop dat jullie me kunnen helpen!
<3 <3

kehdra

Re: hoe moet een join up?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:36

Waarom wil je in godsnaam een join-up uitvoeren?

xxhenrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 13:37

ik wil graag de pony zn vertrouwen winnen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:38

Dat kan ook wel zonder join-up... of zal ik het anders verwoorden... dat kan waarschijnlijk beter zonder join-up.

xxhenrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 13:39

hoe dan?

xxlaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:40

galopgalop.
maar eerst moet je pony harder gaan als je naar hem toe loopt en zachter als ie van je af loopt
hij moet ze hals naar beneden brengen en gaan kouwen dan kunj je je om gaan draaien

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:41

Daar is een join-up niet voor!!!

De enige tip die ik je wil geven is deze: Doe het niet!!!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:42

xxlaura schreef:
galopgalop.
maar eerst moet je pony harder gaan als je naar hem toe loopt en zachter als ie van je af loopt
hij moet ze hals naar beneden brengen en gaan kouwen dan kunj je je om gaan draaien

:n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:43

Een join-up is niet iets dat je zomaar moet willen doen. Lees hier maar eens hoe zwaar dat voor een paard is --> http://www.bokt.nl/wiki/Join-Up

Als je het vertrouwen wil winnen van je pony zou ik eeder denken aan bijvoorbeeld schriktraining doen, en wat algemener grondwerk (braaf meelopen aan het halster, stoppen als jij stopt, lopen als jij loopt)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:43

Daar gaan we weer..... :(

Besef je wel wat een join-up is en doet met een paard????
Als je het goed doet, heb je er iets aan. Maar als je het fout doet, beschadig je een paard psychisch!!!!!!!!!!!

Bestudeer eerst hoe wat waar voordat je ook maar iets gaat doen met je paardje.
Lijkt me de eerste stap in alle nieuwe en onbekende dingen die je wilt.
En vraag volwassen mensen met verstand van paarden je te helpen en je dingen te leren.

Alhoewel ik vermoedt dat de join-up die je uitvoerd geen joine-up is.

Meisjes van 14 jaar zou het verboden worden.
Hoeveel topics hebben we nu al gezien van jonge meiden die dit wel leuk vinden op te doen????????
Om te huilen gewoon ;(

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:44

Henrieke, loopt jouw pony braaf aan een touwtje? Kan je je pony poetsen? Dat soort dingen kan je gewoon een band mee opbouwen. Je kan met haar gaan wandelen of misschien vrijheidsdressuur doen.

Wat voor een pony Henrieke heb je? Hoe lang heb je haar al? Wat doe je er allemaal al mee?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:45

Evelijn schreef:
Dat kan ook wel zonder join-up... of zal ik het anders verwoorden... dat kan waarschijnlijk beter zonder join-up.

Dat denk ik ook.
Ik zou er maar snel mee ophouden en gewoon lekker gaan knuffelen, daar krijg je meer vertrouwen mee dan met wegjagen.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:45

Hoi hoi,

*komt topic binnen vallen*

Ik heb een hengst van 2,5 jaar oud. De laatste vind ik hem erg dominant, stijgeren aan de hand etc. Ik lees hier een daar dingen over een join up. Ik wil het eerst anders proberen op te lossen ik straf hem staad zodra hij om hoog gaat maar ik vind het best eng als ik naast hem sta en hij gaat omhoog. Dus als een van jullie hier verstand van join up heeft zou ik krijg nog wat informatie hebben. Heb al veel er over gelezen, maar nog nooit gedaan. Dus wil me er eerst graag in verdiepen, eer ik er aan zou gaan beginnen.

Denken jullie uberhaupt dat deze methode zou werken?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:46

kehdra schreef:
xxlaura schreef:
galopgalop.

:n

Ja, ook weer een penny die er geen drol van snapt.....

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:46

jes_sira schreef:
Daar gaan we weer..... :(

Besef je wel wat een join-up is en doet met een paard????
Als je het goed doet, heb je er iets aan. Maar als je het fout doet, beschadig je een paard psychisch!!!!!!!!!!!

Bestudeer eerst hoe wat waar voordat je ook maar iets gaat doen met je paardje.
Lijkt me de eerste stap in alle nieuwe en onbekende dingen die je wilt.
En vraag volwassen mensen met verstand van paarden je te helpen en je dingen te leren.

Alhoewel ik vermoedt dat de join-up die je uitvoerd geen joine-up is.

Meisjes van 14 jaar zou het verboden worden.
Hoeveel topics hebben we nu al gezien van jonge meiden die dit wel leuk vinden op te doen????????
Om te huilen gewoon ;(

Inderdaad, en een paar maanden later topics over onhandelbare paarden, of een advertentie 'paard te koop omdat het vertrouwen mist' oid.

Een join up kan gebruikt worden in uiterste gevallen, enkel door ervaren volwassenen die weten waarvoor het dient, wanneer en bij welk paard het gebruikt kan worden.

Niet zomaar even tussendoor, out of nowhere, een paard geestelijk gaan mishandelen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:47

Een hengst van 2,5 zou ik lekker castreren Jumpie, in een opfok in een kudde laten staan en dan als hij 3,5 is naar professionele mensen brengen.

xxlaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:48

teneerste ik lees geen penny en ik heb er meer verstand van dan je denk
ik wil geen ruzie maar het is zo
ik heb een vader met een grote springstal op internationaal niveu

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:48

Jumpie schreef:
Hoi hoi,

Ik heb een hengst van 2,5 jaar oud. De laatste vind ik hem erg dominant, stijgeren aan de hand etc. Ik lees hier een daar dingen over een join up. Ik wil het eerst anders proberen op te lossen ik straf hem staad zodra hij om hoog gaat maar ik vind het best eng als ik naast hem sta en hij gaat omhoog. Dus als een van jullie hier verstand van join up heeft zou ik krijg nog wat informatie hebben. Heb al veel er over gelezen, maar nog nooit gedaan. Dus wil me er eerst graag in verdiepen, eer ik er aan zou gaan beginnen.

Nee.

Wat heb je verder al gedaan in de opvoeding, hoe reageer jij op je paard, hoeveel ervaring heb je?
Mijn tip: niet aan beginnen, al helemaal niet met een hengst, die kunnen flink pissig worden, en dan heb je de poppen aan het dansen. (overigens kunnen ruinen en merries ook flink flippen).

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:49

Nou laura, en gebruikt jouw vader dan join-ups bij zijn paarden?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:49

Jumpie schreef:
Hoi hoi,

Heel goed!!
Ja, ik geloof dat het best werkt als je het goed uitvoerd, maar ik kan je er alleen niet bij helpen want ook ik ben iemand die er veel over gelezen heeft, maar het niet nodig heeft en het dus ook nog nooit in de praktijk heb uitgevoerd.

Ik zou zelf iemand vragen mee te helpen of het voor te doen, mocht ik het ooit met een volgend paardje nodig hebben.

Succes!

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:51

Weet je wel wat de "bedoeling" van een join-up is?
Denk het niet, dit is niet erg dat je mij vertrouwen mij moet winnen.
Je jaagt je paard weg, en mag niet terugkomen, alsof hij wat verkeerd heeft gedaan.
Vertrouwen, krijg je langzaam, niet zo: 'pief paf poef join upje " .. nee daar zit wel tijd in.
Gewoon lekker gaan borstelen vaak komen en er vaak zijn.
Laten merken dat hij op jou kan rekenen, dat jij niet bang bent, zodat hij weet dat hij bij jou veilig is.

(Sorry als dit verkeerd is maar dit is mij zo gezegt.)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:51

xxlaura schreef:

Dan ga je toch niet een meisje van 14 die er niets van snapt in het kort uitleggen hoe een join-up werkt.....
Dan ben je niet goed bezig vindt ik.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:52

Evelijn hij wordt binnenkort gecastreerd en ik heb ervaring met jonge paarden, veel ervaring we hebbe nzelf jonge ponys gefokt. Het probleem is alleen, ik reed ze vaak alleen in aan de hand waren ze vaak gewoon hee lbraaf. Dit paard dus niet.. En ik ben een raar geval ik durf eigenlijk alles als ik er op zit, maar als ik er naast sta ben ik hele grote miet.. Helemaal als ik naast een paard van 1,68 sta .. :o En dant weet ik zelf.. Me vader helpt me trouwens met de opvoeding! En bij hem doet ie het ook minder.. Hij ziet mij dus niet als leider.. Dat moet wel.. Vaak als ging zoeken kwam ik bij de join up.. Maar ik las idd ook al dat ze konen gaan flippen.. Ik was ook nog lang niet van plan het daadwerkelijk te gaan doen wou eerst meer informatie enz. Maar ik d8 dat kan ik altijd nog doen.. Maar beter van niet dus :+ ik ben niet zo verdiept in zulke dingen.. Beetje ouderwets ;)

xxhenrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 13:54

Evelijn schreef:
Henrieke, loopt jouw pony braaf aan een touwtje? Kan je je pony poetsen? Dat soort dingen kan je gewoon een band mee opbouwen. Je kan met haar gaan wandelen of misschien vrijheidsdressuur doen.

Wat voor een pony Henrieke heb je? Hoe lang heb je haar al? Wat doe je er allemaal al mee?

heee evelijn

ik heb hem nu 3 maanden.
hij is M springen, en B dressuur.
ikzelf ben L1 dressuur en B springen
http://hetschatjepatatjevan.hyves.nl/album/47841894/Iedereen/47D0La3g/video/1152852009/0/nUwu/
xxxxxxxxxxxx

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:54

xxlaura schreef:

Hoe goed jou vader ook kan zijn.
Het gaat om jou.
Mijn vader kon ook fantatsich rijden.
Maar ik niet.
Mijn moeder is bang voor paarden.
Maar ik niet.

Wat ik duidelijk dus maak: Het gaat om jou!, en ik vind dat niveu niks te maken heeft.Natuurlijk wel een gedeeltje maar lang niet alles heeft met niveu te maken.