mijn paard heeft nu ongeveer 2 maanden geleden de tong kapot gehad. Ik schrok hier heel erg van.!
gelukkig lag hij er niet helemaal af maar er zit een best gat in het midden van de tong. (foto heb ik zet ik er nog wel even bij)
inmiddels is het aardig dicht gegroeid maar precies bij het bid zit dus een diepe gleuf. waar precies het hele bit licht.
we weten niet hoe dit is gekomen... we zagen dat ze last had dus direct een tandarts er bij en toen zagen we het over duidelijk.(hoeft ook geen discusie over want paard werd ook altijd gewoon met dubbelgebroken bitje gereden etc)

maar nu wil ik dus eigenlijk nooit meer met bit rijden omdat ik bang ben dat het dan mischien weer open kan gaan of dat ik haar pijn doe.
ik heb nu een paard x zonder bit gereden en dit ging erg goed. ik kon haar makkelijk met mijn benen sturen en ook op de stem luister ze supper als ik wil halthouden o.i.d wel is ze soms wat pittig en dat lijkt me minder handig met bitloos rijden? ook vind ze met hoofdstel rechtsom op de hoefslag blijven al lastig..
toch heb ik het idee dat dit bij haar wel aardig kan lukken. nu weet ik niets over bitloos rijden.
Wie weet er meer van en wil mij er alles over vertellen. HOe ik dit het beste mij en mijn paard kan leren en hoe ik dit moet doen.