Jambette en compliment

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenaduke

Jambette en compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 23:05

hoi,
ik doe sinds kort aan vrijheidsdressuur met mijn pony, alle basis dingetjes deed ik al een hele tijd maar nu wil ik echt gaan beginnen met de kunstjes.
Ik heb hem een jaar geleden ofzo geleerd om voetjes te geven, en dat kan hij goed. Nu wil ik de jambette leren maar dat lukt niet want hij doet z'n been naar binnen optillen, maar hij moet hem dus gewoon naar buiten gooien zegmaar, en ik blijf het herhalen maar hij begrijpt het denk ik echt niet, heeft iemand tips?
IK probeerde ook de compliment, maar als ik dan 1 been vasthou en hem terug naar achteren vraagt begrijpt hij er niks van, en ik ben bang dat die dalijk blesseert ofzo en dat ik het verkeerd doe want ik heb hier nog geen ervaring mee, heeft iemand hier nog tips voor? Want ik wil het graag allemaal leren maar wel op een goede manier ;)
Alle tips en ervaringen zijn welkom!

groetjes Rowena

VD_NH

Re: Jambette en compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:20

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:05

Van die site heb ik het, maar mijn pony begrijpt het niet, en ikzelf vind het ook moeilijk, dus vandaar dat ik hier een topic over open..

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:06

Met de Jambette :

Probeer eens met je hand het been een 'jambette' beweging te maken.
En zorg dat je een ander comando gebruikt als met been optillen.

Ik zou dit eerst proberen en dat pas aan het compliment beginnen, anders word het ook te moeilijk voor je pony :)

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:09