Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

En dit zijn enkel topics waar ik zelf op gereageerd heb die ik dus uit mijn eigen berichten geplukt heb
Dit zijn overigens allemaal info topics, voor topics met foto's moet je even bij GVL-ITP de zoekfunctie gebruiken! Er is echt al best wel wat te vinden op bokt hoor 
Ik heb het vooral "afgeken" bij anderen. En de DVD van Piet Bakker helpt je ook wel een klein beetje opweg. Succes iniedergeval! MrMambo schreef:@ Eliine: wat voor hoofdstel gebruik je in het topic "Wie doet er dressuur aan de lange teugel?" op de laatste foto`s? En zie ik goed dat je een longeerlijn als lange teugel gebruikt?
De lijnen die ik toen nog gebruikte waren 2 aan elkaar genaaide softgriplijnen. Het voordeel daar van was dat ik niet zelf ook nog een nieuwe musketonhaak eraan moest zetten. Maar je kunt in principe ook een longeerlijn inkorten en er een extra clip aan vast zetten. Of een slofteugel gebruiken, die zijn voor Shetlanders ook een fijne lengte
Nu heb ik overigens leren teugels, maar die zijn speciaal op maat gemaakt.
Om ze er te van overtuigen dat ze echt wel gewoon rechtdoor kunnen als je erachter loopt
Mijn pony heeft de eerste aantal trainingen echt 100x achterom gekeken en stilgestaan, van "Weet je HEEL zeker dat ik hier moet lopen? " *3 passen verder* "Weet je het echt HEEL zeker??" *weer 4 passen vooruit* "Kijk als ik me nou omdraai he, en jij voorop gaat
... oh dat mag niet... hmmm" *weer 3 passen verder* "ja maar ja maar ja maar, okeeee ik loop wel door
"
tja ze wennen er vanzelf aan, de een doet het gelijk de ander heeft een paar trainingen nodig om t te snappen.
ik woon zelf in de buurt van Amsterdam dus geen idee wie er in omgeving Doorn zit die les zou kunnen geven. MrMambo schreef:Okay hier nu echt onze poging van 2e paasdag...
Was nog geen succes...
Moet er idd iemand bij hebben dus ik hoop dit weekend nog een poging te doen met hulp.
Weten jullie iemand die lesgeeft omgeving Doorn?

Ik heb ook de dvd van Piet Bakker en met die

hotchocolat schreef:Ik gebruik voor mijn shet eenlange leadrope met aan beide kanten musketon haken
Piet Bakker heeft een dvd
http://www.rijkunstzondergrenzen.nl/dvd ... eugel.html
Ga binnenkort informeren bij de eigenaresse of ze het goed vind dat ik een beginnetje maak!
Ging geen centimeter vooruit, maakte niet uit hoe vaak ik op zijn kont tikte met de zweep. Uiteindelijk uit frustratie hem zelf maar een zetje gegeven en meteen geclickerd. gister had ik niet zoveel eten, vandaag meer voorbereid.
heeft ie wel vaker. Even een pauze tussendoor en dan snapt hij het daarna vaak een stuk beter.
teminste daarme train ik