Ik heb d'r schudden geleerd heel simpel je zegt een commando en kietelt lang zijn/haar oren als hij/zei dan begint te schudden omdat het juekt beloon je meteen de mijne doet het nu al als ik mijn vinger opsteek
Ik probeerde het eerst door over haar lip te kriebelen, maar daar reageerde ze niet op. Toen hield ik haar een brokje voor, op een afstandje, en begon ze met haar lip op te trekken. En nu ben ik dat dus uit aan het bouwen. Momenteel kan ze, als ik mijn vinger voor haar houd, al haar lippen optrekken. En vanaf daar gaan we verder!
Bij mij is vinger omhoog al wat anders dus moet even denken
Lindor92
Geplaatst: 21-02-10 19:23
ik kijk mee, wil wel wat dingen uitproberen om de band tussen mij en mijn paard te versterken
Captain
Geplaatst: 21-02-10 19:23
Sowieso is het handig om eerst met de basis te beginnen. Meelopen, halthouden, achterwaarts, blijven staan, targetten etc. Dit kun je allemaal gebruiken bij verdere kunsten. Dan beginnen met de kleine kunsten zoals het nee schudden, flemen, kusje geven, ja knikken, rondje draaien etc. Kijk voor meer tips even op http://www.everyoneweb.com/NALANTA
trouwens ik ben iets belangrijks vergeten om erbij te zetten . namelijk dat ik wel de baas ben bij haar , dat de verhouding goed is . ze kan de basis , alleen nog niet alles los , en achterwaarts moet nog geoefend worden . dat ze niet alles los kan , is dit een probleem?
Omdat er voor vrijheidsdressuur een apart forum is verplaats ik dit topic van OPG naar GVL
Pareltje2
Geplaatst: 22-02-10 22:35
Ik denk dat als je met VD wil beginnen, het belangrijk is, dat je eerst de basis goed hebt? Dus stappen als jij stapt, halthouden zodra jij stopt, ed? Wijken voor druk moet duidelijk zijn. Misschien is deze site leuk en interessant om eens te lezen? http://www.everyoneweb.com/NALANTA/
Pareltje2
Geplaatst: 22-02-10 22:38
oh ik zie nu pas dat iemand anders ookal deze site had neergezet!
iedereen bedankt voor zijn reactie! ze kan de dingen dus nog niet echt los . wel allemaal op een los touwtje. en op een plek waar geen gras is , bak kan ze het makkelijker los , maar nog niet vlekkeloos.
ik zou dan eerst nog oefenen tot ze dat los kan. maar je kan ook voor wat afwisseling spaanse pas oefenen ofzo. zo ben ik ook begonnen en mijn pony kan nu: spaanse pas en compliment. nu zijn we bezig met steigeren. tot nu toe pakt ze alles goed op en heeft ze er echt plezier in
x__danii
Geplaatst: 23-02-10 22:28
Ik heb een van mijn verzorgpony's geleerd een rondje te draaien en te buigen. Buigen is niet heel erg moeilijk. Je moet er genoeg snoepjes voor hebben en een hoop geduld. De meeste pony's hebben het zo door Succes!
ik ben begonnen met op commando voetje geven. hoofdje schudden heb ik meteen beloont toen ze dit een keertje uit zich zelf deed. zo plast ze nu ook op commando! begin eerst met kleine dingetjes en niet met bijvoorbeeld steigeren!
en koekjes en geduld doen wonderen
Captain
Geplaatst: 27-02-10 20:16
Pareltje2 schreef:
oh ik zie nu pas dat iemand anders ookal deze site had neergezet!
Haha ja, eigen site raad je meestal als eerste aan!