Waarom:
Ikzelf heb de nodige lessen gehad in mijn jongere en soepelere jaren op ponykamp en vond het erg leuk. Nu hebben wij als gezin een lieve Fries van 6 jaar, die erg gek is op onze kids en voor ze door het vuur zou gaan. Ik heb een zoon van 7 en een dochter van ruim 4 die ook op turnen zit en wel wat durft. Ik heb een voltigesingel zodat de kinderen een goede houvast hebben om rond te stappen.
Nu hebben ze al 1 keer op ons paard gezeten met die singel (ook om ons paard eraan te wennen) en dat ging super. We hebben elk jaar een staldag met wedstrijd enzo en vorig jaar heeft Stefan al wat dingetjes op zijn verzorgshet laten zien (achterste voren gaan zitten, staan op de pony in stilstand). Dat waren dingetjes die ik met hem geoefend had ivm evenwicht en zelfvertrouwen (hij heeft een lichamelijke beperking). Nu hebben de kinderen het plan opgevat om volgende staldag een act te doen op het paard. Prima jongens: dat heet dus voltige! Die dag in september 2010 dus we hebben nog even.
Mijn vraag:
Ik ben dus op zoek naar ervaringen, tips en oefeningen om te doen met kinderen. Ik heb vanuit de Wiki al de verplichte figuren enzo maar dat is misschien wat hoog gegrepen voor mijn helden (ik denk zelfs dat alles in stap of stilstand uitgevoerd zal worden
) dus ben op zoek naar simpele figuren of oefeningen om te doen. Wie kan mij helpen?
(zelfs ik kan ze
Nu moet zelfs ik met mijn 158 via een kruk op mijn paard klimmen. Nou ja, ook beter voor zijn rug!