Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jeanine84 schreef:Waarom zou je nu (eventueel) al willen longeren? Het voegt niks toe en is daarbij zeer belastend voor de pezen! Toen die van mij 2.5 was heb ik met dr gewandeld, heb haar geleerd wat vast staan is, borstelen etc. Vervolgens los in de bak en daar heeft ze stemcommando's geleerd (halt, stap, draf en gallop)! Toen ze 3 werd is ze 4mnd het land op gegaan en inmiddels is ze terug en zijn we begonnen met longeren en rustig aan beleren, vroeg zat in mijn ogen!

Ik hoef geen advies e.d. over opfok of wat ermee te doen. Hij staat gewoon dag en nacht op het land nu en van de winter in een grote stal met meerdere paarden. Nu kan ik alvast dingen leren en in de opfok kan je naar je paard kijken en meer niet. (meestal dan) Gaat me puur om de meningen over het longeren.. Gewoon nieuwsgierig
Ik dacht er zelf aan om met 2,5 jaar te gaan beginnen met longeren en dan hooguit 2x in de week even en dan opbouwen, zoals er gezegd word overweeg ik te gaan longeren klopt deels. Ik wil het een keer proberen puur om te kijken wat hij doet eigenlijk.
opstappen is afhankelijk van hoe hij tegen die tijd is
)