Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Mensen die mijn profiel hebben gezien, ik weet dat ik onervaren ben. Maar mijn instructrice geeft mij inmiddels extra lessen ^^ Waarbij ik erg veel leer. Ook krijg ik longereerlessen zodra het plan 'rond' is. Ik ga dus niet zomaar iets inde wilde weg doen
.
. Het is een wedstrijdpaard gweest.
zo bouw ik het rustig op..
helemaal perfect! dankjulliewel !
en heeft wedstrijden gereden voor de kar en onder het zadel. Dus denk dat hij het wel kent. Hij krijgt gewoon geen beweging meer. dus het is eventjes opfrissen xSannnn schreef:Het is makkelijk te doen als je een paard hebt die ook het longeren begrijpt.
Als het een paard is die het niet snapt of nog jong is zal ik wel voor een hoofdstel kiezen
Oliiviia schreef:xSannnn schreef:Het is makkelijk te doen als je een paard hebt die ook het longeren begrijpt.
Als het een paard is die het niet snapt of nog jong is zal ik wel voor een hoofdstel kiezen
Bij een jong paard zou ik juist met halster doen, als je er dan wat aan moet trekken ofzo dan zit je niet te trekken in zn mond
.
! Luud krijgt steeds meer vertrouwen in me, dat vind ik fijn. Ondertussen ben ik dus gestart met wandelen met hem, en loop ik ook rondjes met hem in de wei. Bij de eerst beste goede gelegenheid krijg ik van mijn ma een longeerlijn. (hebben ze er zelf niet) Ondertussen krijgt hij wel beweging en wordt er geoefend met commando's. Hij vind het heerlijk om te lopen, dat merk ik.
En IloveLiranda, de neef van de eigenaresse sprak mij aan op mn werk. Dat het tijd werd dat ik luud ga rijden
. De eigenaresse zou t vast leuk vinden! Maar ik vind me zelf nog te onervaren.. Eerst even longeren enzo. Anouk1987 schreef:Ben je wel eens naar freestyle wezen kijken? Dat is ook heel vet, dan geef je je paard beweging doordat hij reageert op je lichaamstaal. En zelfs de meest groene paarden reageren de op. Ik vind dat altijd echt zo gaaf om te zien;) en voordeel daarvan, je geeft hem beweging, maar hij hoeft niet per se aan een lijn te lopen.
Wij maken daarvoor wel altijd de bak kleiner, omdat het niet te groot mag zijn. Maar het is echt gaaf!!