Paardenfluisteraar,, en speeltjes voor je paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marsaus

Paardenfluisteraar,, en speeltjes voor je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 17:14

Hallo, ik heb eigenlijk 2 vragen in'één . ik Zou graag in contact willen komen met een paarden fluisreraar zodat ik wat meer te weten kom over mij merrie.
Heeft iemand daar al eens mee gewerkt?
Mijn paard is heel erg aanhankelijk :D Dat vind ik echt super leuk! ze loopt me lief achterna in de bak en hinnikt als ik aankom en ze kan zonder halster gwn meelopen. Maar ik heb al eens geprobeerd met een bal te spelen kijken of ze het aantikt maar dat doet ze niet. Ze gaat ernaar blazen en vind het dan saai. wat voor speeltjes hebben jullievoor je paarden, en spelen ze er ook echt mee?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:18

http://pratenmetpaarden.blogspot.com/
Ik heb 3 readings van haar laten doen (3 verschillende paarden ;) ) en ze kloppen allemaal en ik ben zeer veel te weten gekomen :) .
Ik ken nog meer mensen met goede ervaringen bij haar. Ze is Vera op bokt.
Je kan je paard ook leren spelen met de bal dmv clickertraining oid.

marsaus

Re: Paardenfluisteraar,, en speeltjes voor je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 22:24

oow :d oke dankje en hoe werkt die clicker training?

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 22:27

maar toch op de een of andere manier geloof ik dat niet echt. ik wil liever iemand die aan stal komt om zoiets te doen. Echt meemaken*-)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:28

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:14

wat ik mij eigenlijk afvraag... wat versta je onder een paardenfluisteraar? wat verwacht je er precies van?

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:29

ik denk dat heel erg uit moet kijken met het zo gezechde paarden fluisteren

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:30

er zijn heel veel mensen die zogenaamd met paarden kunnen praten maar wat staan te bazelen
als je zelf heel goed met je paard om gaat zie en voel je zelf ook wat hij wel en niet fijn vind

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:31

ach, ze noemen mij ook een paardenfluisteraar. gewoon omdat mijn paard luisterd naar mijn lichaamstaal. dus wat je er onder verstaat verschilt per persoon denk ik.

en speeltjes: ehm, mijn paard doet er ok niks mee. doe haar maar vriendjes, en anders eten :D

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:17

zij schreef:
ach, ze noemen mij ook een paardenfluisteraar. gewoon omdat mijn paard luisterd naar mijn lichaamstaal. dus wat je er onder verstaat verschilt per persoon denk ik.

:D

Klopt. Daarom was ik benieuwd wat TS ermee bedoelde. Paardenfluisteraar wordt te pas en onpas gebruikt vind ik en ik ben erg benieuwd naar datgene wat TS zoekt en eigenlijk ook waarom :o

Mooie teksten trouwens in je profiel

BlackSXLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:45

De eigenaresse van mijn verzogpony's heeft een paardenfluisteraar laten kijken naar haar tinker-merrie.Ze wilde graag een betere band. Ik weet niet meer hoe hij heet maar ze heeft er veel van geleerd. De pony's Hebben een jolly-ball om mee te spelen (skippy kan ook maar wel met 2 sprieten).Je kunt ook een plastic fles vullen met steentjes. Als ze er tegenaan tikken met de hoef ofzo,gaat het rammelen. Dat vinden ze ook erg leuk!

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:54

Wat ik onder paarden fluistereaar versta
is een persoon die , in aanraking kan komen met de ziel van het paard. Dus zodat ik meer te weten kan komen over mijn merrie en over wat ze wel en niet fijn vind en misschien nog rijtrucjes en dat soort dingen.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:56

Ja het verschild wel per persoon ja wie wat eronder verstaat. ik zou gwn dingen willen begrijpen waarom me merrie een bepaald gedrag ineens doet enzv. ze luisterd ook wel goed naar mij maar bv met rijden is het af en toe een ander verhaal.:Den wat ze heeft mee gemaakt toen ze nog jonger was.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:59

Dankje je :P het gaafste zou zijn als er een persoon zou zijn die echt met de paarden zou kunnen praten domiddel van uitdrukkingen . Dat het paard jou wat wil vertellen of laten zien. bv en dat je dat dan te weten komt.
liljebo schreef:
zij schreef:

:D

Klopt. Daarom was ik benieuwd wat TS ermee bedoelde. Paardenfluisteraar wordt te pas en onpas gebruikt vind ik en ik ben erg benieuwd naar datgene wat TS zoekt en eigenlijk ook waarom :o

Mooie teksten trouwens in je profiel

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 07:18

Mijn pony vind een bal ook niet leuk. Het ligt er ook aan wat voor een paard je hebt, de één vind het wel leuk en de ander niet.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:16

jah dat is waar. en sommige snappen gewoon niet wat de bedoeling is.. zoals die van mij denk ik

hgijsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:44

Ik ben ook van mening dat je moet oppassen met de zgn paardenfluisteraars. Als je je paard al een tijdje hebt en er dagelijks mee werkt ken je hem zelf toch echt het beste.
Iemand (een wild vreemde) die dan een half uurtje naar je paard kijkt kan toch onmogelijk ineens alle problemen voor je oplossen. Of even vertellen hoe het karakter van je paard in elkaar steekt en hoe je daarmee om moet gaan. Er wordt te veel waarde gehecht aan dit soort dingen.

Als je paard al vrolijk op je reageert er bereid is om je commando's aan te nemen (geen dominantieproblemen dus) dan is er toch geen vuiltje aan de lucht zou ik zeggen. Lekker samen leuke dingen doen en de berg geld die je moet neertellen voor een fluisteraar (die je waarschijnlijk toch niets nieuws zal vertellen) fijn in je zak houden.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 10:06

hahaha die is wel heel slim gezegd moet ik toegeven:D

Kamits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:36

Ja ik denk echt dat mensen met dieren kunnen communiceren.
Dat paardenfluisteren heb ik een keer gehoord dat het niet praten is, maar die paardenfluisteraars zijn zo goed in de lichaamstaal van paarden, dat ze goed met paarden kunnen communiceren alleen doormiddel van lichaamstaal.
Ik weet enit of ik iets bekends voor jullie opzeg, maar ik zi ehet nergens staan dus dacht ik zeg het maar :P

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 17:53

gooi maar gewoon alles eruit hoor :D:p

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:58

Zidore schreef:
http://www.montyroberts.nl/ daar heb je door dé paardenfluisteraar opgeleide mensen in NL

Monty Roberts ís geen paardenfluisteraar.. Zijn methode is via lichaamstaal, dat heeft niks te maken met het zgn paardenfluisteren..
Ik heb een reading laten doen bij iemand, daar kwamen erg verrassende dingen uit, maar dan moet je wel een góede nemen. Die vrouw kostte 80 euro maar was het helemaal waard.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 21:05

oow echt heeft ze een site?

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:55

We hebben bij een pony die mishandelt is geweest een paardenfluisteraar laten komen, We hadden niks gezegt, en hij mocht alles doen bij dat paard, Terwijl ze een Hekel heeft aan mannen,
Hij wist meteen dat vroeger niet vlekkeloos was gelopen...
Het hele verhaal hoeven jullie niet te weten.
Toen was hij 50.-

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 19:37

meer info? over die man?.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:48

Ik ken iemand die met dieren kan praten, zou eventueel ook een optie kunnen zijn.