Super paardje dus... Alleen nu denk ik dat ze zich een beetje verveeld en ze vind het erg leuk om te leren. Ze staat de hele dag in een zeer grote paddock met andere veulens en volwassen paarden.
Ik heb dus vandaag een longeersingel gekocht, een sjabrakje en 2 longeerlijnen. Alleen nu is mijn vraag, hoe pak ik dit aan? Er is iemand bij met verstand van longeren maar niet met zo'n jong ding. Ze is een draver en die zijn met 2 jaar uitgegroeit dus ze is al aardig op maat en ze kan volgend jaar beginnen met een lichte sulkytraining (dit is niet zwaar, ze lopen alleen rechtdoor en het is een licht gewicht)
Ik was van plan haar eerst te laten wennen aan de singel, nu denk ik dat ze dat meteen accepteerd want dat doet ze met alles wat ik om haar doe en vastmaak. Maar dan die ellendige lijnen, de singel heeft van die haken waar de lijnen doorheen gaan zodat ze niet verstrikt kan raken.
Heeft er iemand tips waar ik nog op moet letten? Ik begin a.s. zondag

PS!!! ALS ze het niet leuk vindt of nog niet aankan, stop ik ermee en probeer ik het over een paar maanden weer! Dus liever geen commentaar hierop

Alvast bedankt!