Ik doe sinds twee maanden een hele toffe 6 jarige pony die ontzettend eigenwijs, maar ook nooit echt doorgereden is. Het is officieel de pony van een moeder (met eigen paard) en dochter (van 12 jaar), aan mij de taak om deze draak na 1 jaar bij hun even goed door te rijden en kilometers te maken.
Nu had ik het idee om haar eens aan de longe te gooien, en dat doet ze top, stemhulpen kent ze en begrijpt me prima.
Maar toen, ik gok twee weken terug, begon ze tijdens het rijden al met het hoofd omhoog gooien, misschien omdat ze geen teugelcontact wil? Ik was een beetje ten einde raad en dacht; aan de longe maar weer , misschien is het omdat ze het lastig vindt met mijn gewicht er ook nog bij. Maar hier doet ze precies het zelfde, minder weliswaar maar nog steeds die kop omhoog.
(al helemaal als ik haar aanspring op rechts, dan gaat ze even bizar hard en met die kop schudden, gek gezicht. Dat is na twee rondjes ook wel weer weg, dan kunnen we weer normaal galopperen.)
Ik heb van een vriendin een longeer singel gekregen en ben nu van plan om er een hulpteugeltje bij te zoeken die mij met dit probleem helpt, ik wil haar niet in een houding forceren maar alleen helpen duidelijk te maken wat er van haar gevraagd wordt. Ik heb alleen geen idee welke! Er is zoveel te koop maar wil niet zomaar iets proberen.
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen! ik hoor het graag