Clickeren!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Clickeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 21:57

Hee Bokkers! *\o/*

Ik ben weer begonnen met clickeren. :))
Om het verhaal kort te houden: Ik heb mijn oude paard verkocht & een jonger paard terug gekocht. Met mijn oude paard clickerde ik al en zij kon al aantal oefeningen. (Jambette, buiging, 'nee' schudden, kusjes geven, flemen/glimlachen) Nou wil ik met mijn nieuwe paard ook met clickeren beginnen, ik heb hem al 'ingeclickerd'. Met mijn oude paard bleef ik hangen in de buiging en met de jambette te verhogen naar de Spaanse pas.

Tijdens de buiging kwam ze tot de grond, daarna kwam ze ook gelijk weer omhoog. Ik leidde met mijn hand haar been naar achter zodat ze in de buiging kwam.
Maar ik wil dit graag gaan uitbreiden naar een buiging op commando. Heeft iemand tips daarvoor?? Of een andere manier qua aanleren?

[voorbeeld]
Afbeelding

Graag ontvang ik ook tips om de jambette uit te bereiden naar de Spaansepas :)
Ook wil ik graag het commando 'liggen' aanleren. Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe je het kan aanleren?
De methode die ik ken is: Als je paard gaat liggen, clickeren! Maar mijn vorige paard rolde amper... Dus dat ging al lastig haha.

Andere leuke kunstjes zijn natuurlijk altijd welkom!!
Alvast bedankt. :o

x_Kimberlyxx

Berichten: 461
Geregistreerd: 09-01-13

Re: Clickeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:45

Je bent volgens mij het compliment aan het aanleren :).
Maar ik zelf zal het eerst op stem commando zetten. Probeer de eerste paar x precies hetzelfde te doen als je altijd doet (zoals in jou geval haar been naar achter leiden), maar ondertussen zeg je nu een bedacht stem commando. Als je denkt dat ze het al een beetje begrijpt probeer je het met steeds minder hulp te doen net zo lang tot ze het op stem commando doet.
Oefen tussendoor ook nog iets anders zodat het niet te eentonig word en natuurlijk hoeft ze niet in 1trainingssessie een compliment te geven op stem commando het kan best een tijdje duren.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes!

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Clickeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 19:23

Ik wissel sowieso heel veel af, ik ben met mijn vorige paard dik 2 maand bezig geweest tot dit 'moment'. Zei ook het commando 'buig'. Bij de jambette hoefde ik maar naar het been te wijzen en ze stond al te zwaaien :)). Maar bij dit kunstje wist ik niet precies hoe ik het moest uitbouwen en mijn paard snapte de bedoeling er niet helemaal van geloof ik! Maar ik zal het met mijn nieuwe paard nog een poging doen tot.. Bedankt in iedergeval!

Equiindra

Berichten: 19
Geregistreerd: 07-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:45

Dit hoort hier niet ;). Dit hoort bij [TVG] Trainen vanaf de grond. Ik tem even :)

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Clickeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 20:46

En ik had nog zo gezocht naar de juiste plek om hem neer te zetten... Haha

Equiindra

Berichten: 19
Geregistreerd: 07-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:56

Annerenske schreef:
En ik had nog zo gezocht naar de juiste plek om hem neer te zetten... Haha


Haha, dan weet je het voor de volgende keer. Ik denk dat je daar ook meer antwoorden zult vinden! Succes met je paard! :)

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Clickeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:11

OPG-->TVG

Overal een bedankberichtje voor is overigens onnodig. Dus dat mag achterwege blijven.
Deze reacties heb ik verwijderd.

NikkivanOlst

Berichten: 7821
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Clickeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:36

Tip voor het compliment: niet zo doen.
Is niet handig :) Zoals ik vanaf de foto denk te kunnen zien begeleid je het been wel naar achter, maar je paard zakt niet lekker in de voorkant. Ga met jouw billen naar de billen van je paard toe staan, en lok je paard zijn hoofd naar beneden met een snoepje, dan maak je het voor je paard en voor jezelf al een heel stuk makkelijker :)

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Clickeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 10:18

@VisibreTeam : mijn andere paard snapte dat niet haha. Die draaide gewoon mooi een rondje als ze niet bij het snoepje kon. Dus vandaar deze manier om aan te leren. Maar ik zal even kijken hoe mijn nieuwe daarop reageerd!

NikkivanOlst

Berichten: 7821
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Clickeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:53

Hoe heb je het gevraagd? Via de buitenkant of via eerst het hoofd laag en binnendoor? :)

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Clickeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 10:57

Door de benen heen zegmaar