[LO] dubelle longeerlijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

[LO] dubelle longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 00:03

ik longeer mijn paard altijd met een longeerlijn en touwtjes,
nu hoorde ik dat het met 2 longeerlijnen veel beter gaat, en beter is voor het paard, nu vroeg ik me af hoe moet je het precies doen?

alvast bedankt!

-XxX- *Lot

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: dubelle longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:39

Als je even zoekt in UZ staan er volgens mij nog niet zo lang geleden 2 topics over longeren met dubbele longe.
Misschien dat je daar voldoende info uit kunt halen...

Dubbele longe werkt eigenlijk een klein beetje als mennen.
Je gebruikt 2 lijnen die van het bit door de ringen op het schoftje/longeersingel lopen en dan naar je hand (evt achter de achterhand langs).
Zo kun je beter inwerken dan met een enkele lijn.

Nikita12

Berichten: 325
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:42

met twee longeerlijnen is toch een beetje hetzelfde als een passoa teugel ,, alleen is t met twee longeerlijnen volgens mij moelijker

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: dubelle longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:02

Als je er helemaal geen ervaring mee hebt, probeer dan iemand te vinden die het al wel kan en het jou (en je paard >>bij longe achterlangs) kan leren. Als je het eenmaal doorhebt valt het reuze mee, maar goeie begeleiding erbij is bijzonder prettig voor jou en je paard.
En lees idd even wat oude topics
veel suc6!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:04

Nikita12 schreef:
met twee longeerlijnen is toch een beetje hetzelfde als een passoa teugel ,, alleen is t met twee longeerlijnen volgens mij moelijker

Nee dit is niet juist.
Met dubbele longe kan je in zijn mond inwerken op dezelfde manier als je ohz doet. Daarom is dubbele longe beter dan alle andere manieren van longeren.

Nienke_a

Berichten: 289
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Roosendaal[NB]

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:39

Heeey.

Met dubbele longe heb je natuurlijk 2 longeerlijnen,
je doet ze allebei aan het bit en doet ze dan door de gaatjes van je longeersingel, een gaat achter de achterhand langs en heb je dan vast de andere pak je "gewoon "vast.

ALs je geen longeersingel heb kan je ze door de beugels halen( dat doe ik) ik hoop dat je het snapt