draver met galop problemen.....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liekje1989

draver met galop problemen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 14:35

beste.
ik heb een draver die 10 jaar gekoerst heeft en veel prijzen heeft gewonnen waar ik erg trots op ben. ( bij zijn vorigge eigenaar. )
hij is nu 17 jaar en al een tijdje onder het zadel.
toen ik hem kreeg als verzorg paard kon ik zelf nouwelijks rijden en was de start voor ons same ook erg moeilijk.
ik heb meer langs het zadel gelegen dan er op in het begin.
nu gaat het al 3 jaar goed met rijden ondanks dat hij nog steets erg sterk is.
en dan is er die galop probleem waar elke draver moeite mee heeft of hem zelfs niet eens kent.
die van mijkent de galop wel als je er op zit maar zodra je hem aan de longe doet dan moet je hem echt op jagen wil hij in galop gaan.
en ik wil natuurlijk dat mijn paard loopt zonder veel stres.
want dat maakt het alleen maar moeilijk.
ik hoop dat er mensen zijn die dit probleem kennen en die hier een oplossing voor weten.
zelf denk ik dat hij zo de galop wel leerd maar mensen zeggen dat je hem alleen maar op jaagt :S:S

ben benieuwt naar de reactie´s.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:38

Ze kunnen prima zonder stress galopperen :) De ene zal er inderdaad wat meer moeite mee hebben, maar in principe kunnen ze het allemaal. Ga eerst eens aan de slag om spieren te trainen. Verder aanspringen vanuit stap of een rustige draf, niet erin laten vallen. Als het aan de longeerlijn niet wil zonder hard en ongecontroleerd te gaan, probeer het dan eens met een klein sprongetje. Goed met stem belonen als ie na de sprong in galop blijft :)

liekje1989

Re: draver met galop problemen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 15:09

het enige wat hij doet is op het moment er hard van door gaan als hij het niet snapt en hij is onwijs sterk.
en als hij eenmaal un keer in galop is geweest krijg je hem bijna niet meer terug dan is hij heel erg op gewonden.
en langzaam draven kent hij wel en aan de teugel lopen kent hij ook maar zodra je dan stelling probeert te vragen en je been aan lecht dan is het hoofd omhoog en hij zet de pas er weer in.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:11

Gewoon steeds terug gaan naar stap/ontspanning en dan pas weer verder vragen. Goed belonen als het goed gaat. Proberen om ontspanning erin te houden en op die manier steeds iets meer vragen. Zal wel moeilijk zijn hoor, je moet niet binnen denken dat het zo over is. Gewoon heel consequent zijn. Dan maar even niet galopperen, maar alleen stappen en rustig draven.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:21

HAR -> GVL aangezien het een longeerprobleem is.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:46

Naast de tips die hierboven gegeven zijn.. heel veel geduld.. je moet begrijpen dat dit erg lastig voor hem is.. waarschijnlijk mist hij ook spieren om goed te kunnen galloperen.. dus heel veel geduld en dan komt het zeker goed

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:58

Misschien proberen iemand erop te laten rijden aan de longe? Even dat de hulpen ook van bovenaf gegeven kunnen worden?