[PG] wie o wie heeft Fjord Oneill?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dante_

[PG] wie o wie heeft Fjord Oneill?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 12:18

Mijn verzorgfjord PaulGrid, heeft ongeveer 3 jaar geleden een veulentje gehad, dit veulen is naar mijn weten oneill genoemd, de naam van de hengst weet ik niet, de eigenaar heeft er geen idee meer van.
Het veulentje is in nijkerk geboren aan de deuverdenseweg.
wie o wie kent deze fjord?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 15-09-08 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ivm verplaatsing titel aangepast.

fjordnina

Re: wie o wie heeft Fjord Oneill?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:09

Zijn de fjorden ingeschreven bij het fjordenstamboek?

Zo ja, dan kloppen de namen sowieso niet. De P was is 1995 aan de beurt en de O dus in 1994. Dat zou betekenen dat het veulen er eerder was dan de merrie.

Heb je toevallig een levensnummer?
Anders zou je ook contact op kunnen nemen met het stamboek, die kunnen je veel meer info geven.

1994 = O
1995 = P

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 13:47

fjordnina schreef:
Zijn de fjorden ingeschreven bij het fjordenstamboek?

Zo ja, dan kloppen de namen sowieso niet. De P was is 1995 aan de beurt en de O dus in 1994. Dat zou betekenen dat het veulen er eerder was dan de merrie.

Heb je toevallig een levensnummer?
Anders zou je ook contact op kunnen nemen met het stamboek, die kunnen je veel meer info geven.

1994 = O
1995 = P

niet dat ik weet, de merrie heeft wel een boterkaaseneieren brandmerk, maar er zijn geen papieren aanwezig, het veulen is volgens mij ook niet ingeschreven

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:04

-> OV

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:18

Sjips, zie net dat ik mijn eigen aantekeningen erbij het laten staan Koe .

Als de merrie een brandmerk heeft moeten er papieren bij zijn. Het veulen kan daardoor ook ingescheven worden in het stamboek (mits de vader een ggk dekhengst is).

Ik zou eens een zeer duidelijke foto maken van het brandmerk en eens met het stamboek gaan mailen. Van Bon vindt dat soort raadsels altijd erg leuk om op te lossen en zal je dan ook graag helpen. Denk ook dat je daar momenteel verder mee zult komen dan hier. Succes!

saskiamax

Re: [PG] wie o wie heeft Fjord Oneill?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:19

bij het fjorden paard in drenthe staat een oniel maar volgens mij heeft ie geen brandmerk. http://www.rcfjordenpaard.tk/ moet je ff bij paarden kjiken en dan staat ie r wel tussen