[EG] van Indomito( Isar) 14-7-'90 - ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

[EG] van Indomito( Isar) 14-7-'90 - ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 17:09

Hallo,

Ik ben op zoek naar het verleden van mijn paard Jazz.... Officieel Indomito ( en vermoedelijk ook Isar genoemd)
Volgens het entingsboekje heeft hij in de periode rond 2002 in Bergschenhoek gestaan, daarna t/m 2005 in Mariahoop, daarna een jaar in Oldenzaal en toen is hij bij de vorige eigenaresse terechtgekomen in Haaksbergen.

Ik ben nu inmiddels bijna een half jaar eigenaar van deze 18-jarige, geweldig brave reus en ben erg benieuwd naar zijn verleden.
Wat is er met hem gedaan, hij schijnt zowel spring als dressuurwedstrijden gelopen te hebben, hoe is zijn leven gelopen, hoeveel eigenaren heeft hij gehad en waarom is hij weer verder verkocht. Op zijn neus heeft hij een groot litteken, hoe komt dit er?
Zo zijn er tig vragen die ik heb en die tot nu toe niemand kan beantwoorden..

Mocht iemand hem (her)kennen, ontvang ik heel graag een pb'tje Haha!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 13-09-08 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Re: [EG] van Indomito( Isar) 14-7-'90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:17

Heb je de knhs al gebeld?

Die heeft wellicht standen van de wedstrijden nog liggen, hoewel hij wellicht ook voor de nkb of nbvr gelopen kan hebben, geen idee of knhs daar nog de informatie van heeft .

Kabouterdans

Re: [EG] van Indomito( Isar) 14-7-'90 - ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:06

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 20:58

Thnx Bregje, de Knhs heb ik idd aan gedacht, alleen zijn die lui nooit te bereiken op tijden dat ik ze nosig heb Knipoog Maar ik ga idd maar weer eens een poging wagen.

@Levi: de afstamming weet ik, dat is geen probleem.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 06:34

Roos, dan zou ik ze gewoon eens mailen !

Mijn ervaring is dat je dan,zij het later, ook netjes antwoord terug krijgt.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:23

Hey Rosita,

Toen ik Jazz kocht in 2006 was hij van een vrouw die hem voor haar en haar dochter heeft gekocht, dit hebben ze mij verteld als reden van verkoop:

Dochter heeft een pony gekregen voor kerst en verjaardag, paar weken na de aankoop van de pony, trof de dochter de pony dood aan in de stal, niet veel later hebben hun toen Jazz gekocht, dochter zag het niet meer zitten na het overlijden van de pony en is gestopt met rijden, naar zeggen heeft dus toen alleen de vrouw ( =moeder van het meisje) hem gereden, ze heeft hem te koop gezegt destijds omdat ze liever een maatje kleiner wou en liever een fries wou en omdat Jazz eigenlijk meer bedoeld was voor haar dochter als voor haar zelf.

Zelf heb ik twijfels over het hele gebeuren toen wij hem kochten, hij zag er toen erg slecht uit, was erg mager en had een vreselijke doffe vacht, later kwamen wij erachter dat er toch meer aan de hand was dan dat ze gezegd hadden, zo liep hij periodes erg slecht en vreemd met de achterhand, de dierenarts bij ons op stal heeft voorzichtig gezegd wat er met hem aan de hand was, maar ze vond toch dat we een so moesten laten doen in de kliniek, nou dat weet je, ik heb je dat verteld bij de verkoop, Jazz is Atactisch. Toen ik Jazz ongeveer 8 maanden in mijn bezit had ben ik met hem naar Paardenkliniek Beekvliet gegaan waar hij binnenste buiten is gekeerd/onderzocht en naar alle onderzoeken kwam er overduidelijk atactisch uit, aan de graad van de ataxie konden ze mij vertellen dat hij dat al veel langer had dan ik hem in mijn bezit.
Die dag ben ik er dus ook gelijk achter gekomen dat ik ben bedonderd door zowel de verkopende partij + tussenpersoon als door de da die destijds de aankoopkeuring heeft gedaan.
Toen Jazz nog in mijn bezit was heb ik ook geprobeerd om zijn verleden achter te halen, mede ook om te vragen hoe hij aan al zijn littekens is gekomen, helaas is het bij ons ook alleen maar gissen gebleven, daar we niks geen informatie konden/hebben gekregen.

Wie weet lukt het jou wel meer informatie te verkrijgen over zijn verleden, in ieder geval veel sucses!

Groetjes Stephanie

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 13:20

Hey Steph,

Idd had je bovenstaande allemaal eerlijk verteld toen ik Jazz van je kocht, waar ik heel blij mee ben, er zijn zo veel mensen zo vreselijk oneerlijk over de rug van zo'n dier!

Die littekens zijn idd waar ik de meeste vragen bij heb... ze zijne cht behoorlijk, en diep geweest ook. Ik ben daar gewoon erg nieuwsgierig naar...
Mocht ik ooit nog wat meer kunnen achterhalen, laat ik het je uiteraard weten!

* zijn 'slechte' dagen zijn overigens echt een stuk beter heb ik het idee, heb tot nu toe weinig slechte dagen gezien van hem... Ik denk dat de vele weidegang en het daardoor constant in beweging blijven in combi met niet teveel vragen hem echt goed doet Haha! *

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:34

Hey Rosita,

Hopelijjk voor je kan je wat van zijn verleden achterhalen, en vind het geweldig van je dat je het mij dan ook wilt laten weten!
Er zijn idd heel veel mensen oneerlijk over de rug van het dier, helaas is daar vrij weinig aan te doen, anders wist ik het wel....

* Ik ben super blij om te horen dat je nog vrij weinig van zijn ''slechte'' dagen hebt gemerkt, ikzelf had ook gehoopt dat er met 24/7 weidegang verbetering zou zijn en zo te lezen gaat het super met hem!

Doe hem een hele dikke knuffel en kus van me, kan er niks aan doen, maar mis hem nog steeds vreselijk...