[PG] Onze zoekactie naar New Forest Valentijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mic

[PG] Onze zoekactie naar New Forest Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 22:13

April 2006 hebben wij onze lieve New Forest pony Valentijn na veel wikken en wegen en met veel pijn in ons hart verkocht aan mensen uit Terneuzen.
We zouden hem alleen verkopen aan een goed adres waar wij vrede mee zouden hebben anders ging hij niet weg. Hij ging naar een leuk meisje van 10 jaar, die haar zelfvertrouwen een beetje kwijt was door een val met gevolg een gebroken pols. Ze was niet bang op Valentijn, hij was een pony waar iedereen in de bak op kon rijden, superbraaf. Valentijn was M1 startgerechtigd dus meisje kon nog genoeg van hem leren.
We zijn nog een keer in Terneuzen wezen kijken en alles ging perfect, hij had het naar zijn zin daar dus wij waren helemaal blij. Hebben daarna nog wat emailcontact gehad alles ging hartstikke goed, meisje reed onderlinge wedstrijdjes en won zo nu en dan.
Het emailcontact werd langzamerhand minder, tot wij van de week (na een nachtmerie van mijn dochter over Valentijn) dachten "we zullen weer eens vragen hoe het gaat en vragen of we hem nog eens mogen bezoeken. Mailt ze terug dat ze hem in januari 2008 verkocht hebben aan een jongentje uit de buurt want meisje wilde verder in de dressuur. Wij vragen mogen we de naam en telefoonnummer van die mensen maar die wist ze niet meer. Wel wist ze te vertellen dat deze mensen Valentijn ook weer verkocht hadden omdat hij bij hun onhandelbaar was (???). Toen kregen we de schrik van ons leven... waar is hij ...en hij zal toch niet in de handel zijn gekomen !
Inmiddels hebben we overal Gezocht.. advertenties gezet en verschillende maneges en handelaren gemaild. Ook op bokt hebben we in verschillende Zeeland- forums en New Forest forums gevraagd of iemand hem kent of weet waar hij is. Nog geen enkele reactie !
We zouden graag willen weten bij wie hij is of hem eventueel terug kopen. Als we dit van tevoren hadden geweten was hij nooit weggegaan !!!
Signalement : Koffievos, ruin, New Forest van 1.47m witte bles vader Robijn moeder Griftenstein's Jose
Wie kan ons helpen of weet nog iets wat we kunnen doen op hem op te sporen ? Zodat wij 's nachts weer wat beter kunnen slapen.
Voor foto's zie mijn profiel.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 24-08-08 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel

RoWi

Re: Onze zoekactie naar New Forest Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:24

Sorry ik kan je niet helpen.. Maar wat ontzettend rot zeg! Ik hoop echt dat jullie hem terug vinden.
Wat ik trouwens vreemd vind, is dat het meisje de gegevens van die jongen niet meer weet.. Aangezien hij uit hetzelfde dorp komt Vork
Ik ken Terneuzen een beetje en voor zover ik weet is dat niet zo groot, maargoed.
Ben je al eens daar naartoe gegaan om die jongen te zoeken? Ik bedoel: als Valentijn zo "onhandelbaar" was, dan is hij mensen
misschien opgevallen en kennen ze hem misschien nog wel? Ook omdat januari 2008 nog niet zo heel lang geleden is..?
Ik houd iig mijn ogen open, al heb je daar misschien niet zoveel aan (ik woon in Brabant).

Groetjes van Sanneke

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Onze zoekactie naar New Forest Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:13

NF---> OV

Cemlys

Re: [PG] Onze zoekactie naar New Forest Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:17

weet je nog zn chipnummer? En is er al contact opgenomen met het stamboek? mss kunnen zij meer vertellen.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:14

Al contact gehad met de KNHS of hij nog in de sport heeft gelopen?

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:46

We hebben inderdaad al contact gehad met de KNHS Deze wist ons alleen te vertellen dat hij een startkaart heeft op naam van diegene waaraan wij hem verkocht hebben.
We hebben ook contact gehad met het stamboek die hebben alleen de naam van de fokker als eigenaar staan. Wij hebben hem destijds laten chippen, zijn chipnummer is 528210001051201
maar daar kan ik toch verder niets mee?