[EG] Wie kent deze merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

[EG] Wie kent deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 12:53

Hey iedereen!

Ik weet dat hier veel andalusiërhouders en eigenaars zitten dus besloot ik mijn vraag maar in dit topic te stellen.

Ik heb nu sinds iets meer dan een jaar een andalusiërmerrietje. Ze heeft geen papieren maar volgens de verkopers
had haar moeder die wel. Haar moeder was drachtig zonder dat de mensen die haar toen kochten het wisten.
De vader is dus zowieso onbekend. Het enige wat ik eigenlijk van haar heb wat iets meer info biedt is
een verkoopsovereenkomst die gesloten is tussen de eerste kopers en de plek waar ze geboren is (en waarvan ik denk
dat dat ook de mensen waren die haar moeder invoerden). Nu heb ik gehoord dat haar eerste 'stal' geen al te goede reputatie heeft
en nu ook niet meer bestaat: Magistic Infinity Horse Ranch. Ik weet dus eigenlijk niet eens 100% zeker dat haar geboortedatum ed kloppen.
Van haar moeder heb ik van de vorige eigenaars wel foto's gekregen die zij dan weer had van de mensen waarvan zij haar kochten.
Ik weet niet hoeveel eigenaars mijn merrietje al heeft gehad, dat maakt me op zich ook niet uit, maar hoe vaker ze verkocht wordt,
hoe onduidelijker de verhalen ed volgens mij ook worden en hoe moeilijker het wordt om nog terug te keren in de tijd om meer over
haar te weten te komen.

We hebben al gebeld naar het nummer dat op die verkoopsovereenkomst stond maar dat lijkt veranderd te zijn en de fokkerij/ handelsstal
bestaat volgens ons ook niet meer. Ik wil heel graag weten van welke paarden haar moeder afstamt, zodat ik toch iet of wat
informatie over haar afkomst heb. Over haar moeder heb ik enkel de info dat ze een schimmel was, hoe oud ze precies is weet ik niet,
dat ze Sarina heet (toch volgens het verhaal dat we te horen kregen) en dat het geen heel groot paardje was. Foto's heb ik dus ook,
die plaats ik zometeen. Ik weet dus ook niet of die merrie intussen verkocht is, toch nog bij de eigenaresse van die stal staat (wat
mij sterk zou verbazen), ik heb er allemaal geen idee van. Ik zocht ook al via zo'n pedigreesite maar haar naam is daar niet bekend.
Of dat mens van die stal dan gelogen heeft toen, of dat ze gewoon een andere naam heeft op haar papieren, ik weet het niet.
Ik heb ook al proberen zoeken via een spaanse stamboeksite maar daar raakte ik voor geen meter wijs uit.

Ik hoop echt dat iemand haar herkent of iets dergelijks en dat ik dan meer informatie over het paardje zou kunnen krijgen,
misschien zelfs eens zou kunnen komen kijken. In ieder geval, hier de foto's:

Sarina:
Afbeelding
Afbeelding

Sarina met Amora:
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... G_2163.jpg
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... G_2162.jpg
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... G_2158.jpg
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... G_2148.jpg

Dit is Amora nu intussen:
http://i149.photobucket.com/albums/s48/ ... mora36.jpg

Heeft iemand overigens nog een idee waar ik dit topic zou kunnen plaatsen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 22-08-08 07:09, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: ivm verplaatsing titel aangepast/5 foto's omgezet in link.

CM_

Re: Wie kent deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:00

Hoewel ik er ook een hard hoofd in heb.

Moeder doet ook niet geheel raszuiver aan. Dus ik vrees dat je qua afstamming niet zo heel erg ver zult geraken.
Laatst bijgewerkt door Judje op 21-08-08 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:01

Hey daar is ze weer!!
Hoe is het met Amora?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 13:04

@ crossmonster: Daar vrees ik ook voor, maar ik wil het toch proberen in de maten van het mogelijke.

Met Amora gaat het goed hoor ^^ Ze is bijna wit. Nog 2 jaar denk ik en er is geen grijs meer te bespeuren op mijn kleine meissie.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:07

Leuk joh! Je vermaakt je nog prima met haar?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 13:09

Zeker. Onlangs nog losgelaten op de buitenbak, ging ze de jonge veulens aan de andere kant van de draad toch wel effe vertellen dat ze ouder en wijzer was dan zij. ROFL Huilen van het lachen

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:14

Leuk joh!! Typisch Amora Haha!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:56

--> opsporing verzocht Lachen

Tanja

Re: [EG] Wie kent deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:12

Moderatoropmerking:
Gezien dit topic is verplaatst naar OV wil ik iedereen even wijzen op de regels van het OV forum: [OV] Welkom op [OV] Opsporing Verzocht *UPDATE 30-08-2007*
Graag vanaf hier alleen nog reageren indien je bruikbare informatie voor de TS hebt, heb je dat niet is het niet toegestaan een reactie te plaatsen, je kunt er dan voor kiezen een pb te sturen.