[PG] Fjorden merrie Miranda (brusvein)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

[PG] Fjorden merrie Miranda (brusvein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 20:24

Naam Miranda
geboortejaar ongeveer 1993
kleur brunblakk zebra strepen op haar benen
bouw oude type
vader Brusvein
fokker Vos Erica/Nw Amsterdam

beschrijving
Met deze weinige informatie wil ik proberen een oude verzorg pony van mij weer te zoeken. Door het geneus op dit forum ben ik eigelijk weer helemaal 'back to the fjordjes' en wou ik graag weten hoe het met deze pony is verlopen. Miranda was eerder van een man die Joop hete ze heeft na mijn weten 2 veulens gehad Rolanda (brunblakk) en Sierra Viesta (rodblakk) van bijde weet ik helaas de vaderlijn niet. Deze fjord is een echte all rounder, ze kan voor de kar dressuren en springen vind ze geweldig!. Het dier heeft altijd in de buurt van Erica gestaan en is later (toen ik haar niet meer verzorgde.. wat een oen was ik!) verkocht.

Ik zal binnen kort een foto scannen zodat ik hier een foto kan plaatsen van dit o zo geweldige dier. Mochten jullie iets weten laat het me dan weten Lachen ik zou haar namelijk erg graag weer willen terug vinden.

deedee19

Re: [PG] Fjorden merrie Miranda (brusvein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:29

Wie is de moeder van deze fjord? Kan dat Viola zijn? Toevallig is mijn fjord ook bij meneer Vos in Erica gefokt alleen dan uit de merrie Jerica. Helaas ken ik deze fjord niet, maar was gewoon even nieuwsgierig. Ik hoop dat je haar kunt vinden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 20:31

Viola ken ik , maar ik weet niet 100% zeker of zij ook de moeder is. Ik zou natuurlijk naar Vos kunnen gaan en hem vragen of hij toevallig meer weet over de afstammeling van deze merrie.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:32

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:21

Er zit dus wel Viola in. (Viola is de moeder van Jerica en Jerica is ook van Brusvein) Zat ik toch aardig in de richting. Nu is het nog kijken waar die meneer of mevrouw mensing vandaan komt en dan heb je eigenaar gevonden (als dit nog de eigenaar is tenminste!)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 21:46

Ik herken de naam van de eigenaar, ik weet dat hij Joop hete en in Erica woonde. Heb even zijn naam via de telefoongids gezocht (j.b Mensing) en het klopt. Ik dacht werkelijk waar dat ze verkocht was, aangezien ze niet meer in haar oude weilanden stond (daar heb ik nog gekeken) en er later een Tinkertje stond ipv deze fjord. Ik ga even de moed verzamellen en morgen bellen Lachen Ga ik gewoon Miranda weer zien Bloos

Edit, @fjordnina, ik kan zo even niet snel vinden hoe die site werkt, kun jij vinden waar deze merrie de moeder van is? of zou ik daar ook even over moeten mailen?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:45

Dat kan ik helaas niet zien, ja pas als je alle jaargangen vanaf de R tot nu na gaat lopen en dat is niet te doen.

Het stamboek kan dat veel sneller zien, dus even mailen en je weet direct meer.

focus je dan niet te veel op deze meneer, voor hetzelfde geld is ze wel verkocht maar hebben de nieuwe eigenaren haar niet op hun naam laten zetten.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 14:13

Ik heb net het stamboek gebeld en die konden me vertellen dat de eigenaar (Mensing) al een aantal jaar was uitgeschreven. Ook is zij (miranda) en haar dochter (rolanda) niet gechipt en is de zoon (Sierra) niet eens ingeschreven in het stamboek.

Ik ga nog even de moed versamellen om de oude eigenaar op te bellen. :S dat vind ik wel enorm spannend

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:20

Viola is een merrie van nu 8jaar jaar oud toch?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:18

De Viola die hier bedoeld wordt is iets of wat ouder. Dat is al een bejaarde dame.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:16

Op een mannege in Renesse is er een fjord met zebrastrepen op haar benen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:31

@ Wino, het gros van de fjorden heeft in meer of mindere mate zebrastrepen op de benen.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:54

Ohw dat wist ik niet. Het was wle een hele apparte fjord om te zien en zeker geen standaard fjord...