Ik wil graag wat informatie over mijn inmiddels overleden pony Pukkie.
Als het u ook maar een beetje bekent voor komt neem dan alstublieft contact met mij op!!
Ik zal beginnen met de informatie die ik zelf over haar heb,
Naam: Pukkie, maar zo is ze op de manege genoemd.
Geboorte datum: Niet bekend, maar de dierenarts heeft haar destijds op 7/8 geschat dus zo rond het jaar 2000.
Geslacht: Merrie
Ras: Niet bekend, maar ze had zo d'r momenten da ze dacht dat ze een arabier was. (dat leek dan ook wel zo).
Kleur: Toen ze net op de manege kwam was ze wat lichter, maar later was ze donkerbruin (koffievos?), met zwarte manen en staart.
Aftekeningen: Op haar hoofd: *zie foto's* op de neus een witte stip en 2 sokjes op de voorbenen.
Stokmaat: 147 cm.
Trekjes: Pukkie had vaak de neiging om tijdens het rijden van de ene kant van de bak naar de andere te racen en dan aan de overkant naar rechtst of links te springen, ook sprong ze wel eens uit de hoefslag in galop (niks kwaads bedoelt gewoon omdat ze dat erg leuk vond). Ze kon heel agressief kijken en af entoe ook zijn naar andere paarden toe, maar mensen deed ze over het algemeen niks. Als je d'r niet kende kon ze je ook enorm in de zeik nemen om je uit te proberen, maar toen ik eenmaal dr vertrouwen had, kon ik bijna alles met Puk en deed ze ook altijd haar best voor me. In de manege lessen weigerde ze heel vaak met springen, maar in de 4 maanden dat ze van mij was hebben we erg vaak en ook hoog gesprongen, wat ze super kon! Met buitenrijden was ze echt super braaf en ging altijd voorop, verder was ze bang voor water & de stapmolen.
Ze komt waarschijnlijk van de handelaar "Alex van der Hoef" vandaan, ze heeft vanaf maart 2004 op Manege Veldt gestaan als manegepony, in de tijd dat ze manegepony was is ze erg vaak kreupel geweest en heeft ook vaak op het punt gestaan om verkocht (slager?) te worden.
Totdat ze op 11 november 2007 verkocht werd aan mij!! Helaas heeft ze maar 4 maanden van haar leven als eigenpony mogen genieten.. op 11 maart 2008 is ze na twee weken op en af een beetje ziek te zijn geweest in de kliniek overleden aan een bacterie (organen waren ontsoken, uiteindleijke dood was hartstilstand).
Foto's:

Filmpje op youtube: http://nl.youtube.com/watch?v=dWhqjOwLG40
Voor meer foto's, neem contact met me op!