Ongeveer 1,5 jaar terug begon alle ellende met mijn pas gekochte pony. Na veel trainen, begonnen we aan onze eerste wedstrijden. Alles verliep toen nog goed, en na 4 wedstrijdjes gereden te hebben zat ik in de L1 dressuur. We hadden ons ingeschreven voor de Utrechtste Kampioenschappen. Helaas haalden we deze kampioenschappen niet, want ik kon er niet aan meedoen doordat Appie kreupel begon te lopen. Na twee weken met een kreupele pony, dag in dag uit, te hebben gestapt, vertrouwde we het niet meer, en zijn we naar de dierenarts in Nijkerk gegaan met Appie. Hij constateerde hoefkatrolontsteking bij beide voorbenen van 3 en 4e graads. Het nieuws sloeg in als een bom, en met tranen in de ogen hebben we, na een half jaartje, afscheid moeten nemen van Appie. Hij werd weggebracht in de veewagen, en zou ingeslapen worden. Dan zou de pony van zijn pijn zijn verlost. Soms denk ik er nog wel eens over na waar Appie nu echt terecht zou zijn gekomen. Misschien is dit echt een zinloze actie, en kan ik alleen op deze manier uit de droom geholpen worden dat Appie misschien nog zou leven. Maar ik wil het in ieder geval proberen!
Het betreft een E-pony van ong. 1.52 meter schofthoogte. Voskleurige ruin van 6 jaar. Wit kolletje op het modden van zijn hoofd (ter hoogte van de ogen), en een soort van sterretje als sneb op zijn neus. Hij had 3 witte voetjes, en rechtsachter was een zwarte hoef. Een lange voorpluk met enkele witte/blonde haartjes op de voorpluk ter hoogte van zijn oren. Daar kun je hem denk ik het beste aan herkennen!
Ik hoop reacties te krijgen, van mensen die de pony misschien herkennen of eens hebben gezien in weiland, stal enz.
U kunt deze website bezoeken om de foto's van Appie te kunnen bekijken:
http://nikky-appie.hyves.nl/album/18792 ... 67/0/qvU-/
http://nikky-appie.hyves.nl/album/18792 ... _state__=1
Zijn paspoortnaam is: Prins Abdullah
Hopend op een aantal reacties!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 12-08-08 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: IVM verplaatsing titel aangepast.