Ik heb contact gehad met de zijn voor mij bekende laatste eigenaar. Die heeft hem verkocht aan handelsstal Bakker in Ermelo/Putten. Hij heeft hem verkocht aan een manege en weer terug gekregen omdat het niet goed ging. Daarna is hij naar de slachtbank gegaan. ( zegt men)
Mijn afspraak was dat hij niet zwaar belast mog worden,en uitsluitend voor recreatie gebruikt mocht worden. Dat zou ook gebeuren, hooguit 1 a 2 x p/wk een buitenritje. Ik heb eerlijk verteld wat hij had.
Ilion had ataxie,waar ik nooit meer van gemerkt had dan af en toe een misstap.Hij was toen nog maar 4 jaar.Ik was erg verdrietig en wou hem een fijne "oude" dag gunnen.Die mensen hadden weide en zouden af en toe een ritje maken.Geen wedstrijd intenties of wat dan ook. Zo gezegd, zo gedaan.
Achteraf was het verhaal dat hij was gevallen,niet helemaal goed in zijn kop was ed. Ik nog erheen geweest, gekeken,gereden en ik merkte er niks van.Affijn zij konden er niks meer mee en hebben hem toen dus verkocht. Ik wist van niks en kwam daar later achter.En dan is het te laat.
Laat dit een les zijn voor degene die hopen hun paard te redden van de dood en hem/haar verkopen op mondelinge afspraken.
Stel op zijn minst een contract op of nog beter houd hem zelf. Of inderdaad inslapen.
Ik baal er vreselijk van en het paard betaalde de prijs voor het vertrouwen wat ik had.
m.vr.gr.
Sandra