[PG]gezocht Ilion een rood bruine +- 17 jarige ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tarek

[PG]gezocht Ilion een rood bruine +- 17 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 13:30

Ik ben op zoek naar mijn oude paard Ilion; Het is een rood bruine ruin van nu ongeveer 17 jaar.
Hij heeft r.a. een wit voetje,een kolletje en kleine vlek tussen de neusgaten en zwarte manen/staart.
Hij is ergens rond 2001-2003 verkocht naar een manege rond of in Amsterdam.
Hij is afgekeurt en zou dus een brandmerk A dragen. Degene die hem aan die manege verkocht heeft is (***)
Wie oh wie kent dit paard? Alvast bedankt.

Sandra

Dit zijn foto's van Ilion toen hij zo'n 4 jaar oud was.

http://byfiles.storage.live.com/y1pbnD1 ... 0PwbVM99SE

http://byfiles.storage.live.com/y1p-14f ... f1Qs22j_-Y

http://byfiles.storage.live.com/y1pFdi2 ... 6TVcXj1sIU
Laatst bijgewerkt door Judje op 23-01-09 11:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tanja: Berichten samengevoegd ivm te vroeg omhooghalen topic. Judje: naam verwijderd op verzoek.

tarek

Re: [PG]gezocht Ilion een rood bruine +- 17 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 11:35

Ik heb contact gehad met de zijn voor mij bekende laatste eigenaar. Die heeft hem verkocht aan handelsstal Bakker in Ermelo/Putten. Hij heeft hem verkocht aan een manege en weer terug gekregen omdat het niet goed ging. Daarna is hij naar de slachtbank gegaan. ( zegt men)
Mijn afspraak was dat hij niet zwaar belast mog worden,en uitsluitend voor recreatie gebruikt mocht worden. Dat zou ook gebeuren, hooguit 1 a 2 x p/wk een buitenritje. Ik heb eerlijk verteld wat hij had.
Ilion had ataxie,waar ik nooit meer van gemerkt had dan af en toe een misstap.Hij was toen nog maar 4 jaar.Ik was erg verdrietig en wou hem een fijne "oude" dag gunnen.Die mensen hadden weide en zouden af en toe een ritje maken.Geen wedstrijd intenties of wat dan ook. Zo gezegd, zo gedaan.
Achteraf was het verhaal dat hij was gevallen,niet helemaal goed in zijn kop was ed. Ik nog erheen geweest, gekeken,gereden en ik merkte er niks van.Affijn zij konden er niks meer mee en hebben hem toen dus verkocht. Ik wist van niks en kwam daar later achter.En dan is het te laat.

Laat dit een les zijn voor degene die hopen hun paard te redden van de dood en hem/haar verkopen op mondelinge afspraken.
Stel op zijn minst een contract op of nog beter houd hem zelf. Of inderdaad inslapen.
Ik baal er vreselijk van en het paard betaalde de prijs voor het vertrouwen wat ik had.

m.vr.gr.
Sandra

Tanja

Re: [PG]gezocht Ilion een rood bruine +- 17 jarige ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:22

Heel veel sterkte Sandra, dit is natuurlijk niet de uitkomst die je graag had gezien Ach gut
Betekend wel dat deze zoektocht ten einde is en ik dit topic ga sluiten.
Mocht je een aanwijzing hebben dat Ilion toch nog leeft stuur mij dan een pb om dit topic weer te openen.