[EG] 20 jarige gelderse/groningse koffievosmerrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danneke80

[EG] 20 jarige gelderse/groningse koffievosmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 16:38

Waarschijnlijk is het zoeken naar een speld in een hooiberg, maar ik ben erg benieuwd of ik het verleden van mijn paardje kan achterhalen.
Ullah (heette voorheen waarschijnlijk anders) is nu ongeveer 20 jaar en dus vermoedelijk geboren in 1988. Het is een koffievoskleurige merrie met weinig aftekeningen. Ze is ongeveer 1.57 hoog. Ze heeft een heel smalle bles wat eigenlijk meer een soort streepje is. Ook heeft ze een wit vlekje op haar voorknie. Het is een vrij stevig type met ook redelijk wat sok. Ik heb het vermoeden dat ze Gronings of Gelders bloed heeft.

Ullah heeft tot 2007 op manege Geuzeneiland in Amsterdam gestaan. Hier heeft ze zo'n 8 a 9 jaar gestaan. Vermoedelijk is ze hier via een handelaar terecht gekomen. Toen was ze dus ongeveer 10 jaar.
Ullah kent verbazingwekkend veel dressuurmatige oefeningen voor een manegepaard. Ik heb dus het vermoeden dat iemand haar dressuurmatig gereden heeft. misschien ook wel wedstrijden.
Ik zou het ontzettend leuk vinden om te horen wat ze nou voor haar manegetijd gedaan heeft.
Zo ziet ze er nu uit:

Afbeelding

Afbeelding