Misschien weinig kans op resultaat,maar je weet nooit...
15 jaar geleden,ik was toen 16 en net genoeg bijeen gespaard voor een eerste paardje,kocht ik een 4 jarige fjordenmerrie.
Ze was gebrandmerkt,maar de papieren waren verloren volgens de handelaar.Ik toch de merrie gekocht,brandmerk nagetekent en opgestuurd naar het stamboek om een duplicaat van het papier aan te vragen...krijg ik enkele weken later telefoon van de politie in Reusel:de merrie bleek in Winterswijk gestolen te zijn!!Ze was ondertussen nota bene bevallen van een merrieveulen!!(en ik maar denken dat ik de koop van mijn leven gedaan had...als 16 jarige ben je soms nog zo naief!)
Nu had ik wel het geluk dat ik van de handelaar een aankoopbewijsje had(gewoon een bierviltje met koopovereenkomst),dus ik heb wel mijn geld terug gehad,maar de merrie én veulen zijn terug naar de eigenaar gegaan.Ik heb nog gevraagd of hij niet merrie of veulen wilde verkopen maar dat wou hij niet.
Ondertussen heb ik al verschillende fjordjes gehad,momenteel ben ik fjordloos maar heb wel 2 warmbloedpaarden.Maar soms(vooral als ik op bokt tussen de fjorden-topics neus)vraag ik me toch af wat er van mijn eerste fjordje geworden is.
Haar naam was Judith,ze was een dochter van Tunar.Ze was in 89 of 90 geboren geloof ik.Het veulen had ik Nikita genoemd,maar die naam zal de eigenaar wel veranderd hebben denk ik,ze was een dochter van Bjorgard en geboren in 1993.De fokker/eigenaar woonde geloof ik in Winterswijk.
Moest iemand 1 van deze 2 fjordjes kennen of gekend hebben...ik ben zeer benieuwd!!!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 10-04-08 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: IVM verplaatsing titel aangepast.