Ik ben al een tijdje opzoek naar Bianca en ik heb nu eindelijk het lef gekregen om een topic aan te maken.
Bianca is verkocht op 13-03-2008.
Hoewel ik toch aanraad om het verhaal even te lezen, voor de mensen die daar geen tijd voor hebben:
Bianca, roodschimmel, C-pony, Hippisch Centrum Zuidwijk, eigen wil, iel, ongeveer 9 jaar, staat bij een vrouw
op leeftijd als grasmaaier, merrie, is nogal moeilijk met opzadelen maar vind poetsen geweldig, meer informatie? Toch maar
even het verhaal lezen alsjeblieft.
Bianca stond op manege Hippisch Centrum Zuikwijk en heeft hier zo ongeveer een half jaar gestaan.
Ze heeft een eigen wil, en is waarschijnlijk ook eenkennig want ik was de enigste die haar nog met plezier reed.
Het ging steeds beter tussen ons, in een klap gaf ze zich over en liep ze als een heus dressuurpaard door de buitenbak
te showen naar de voorbijgangers die ons nakeken. Haar streken is ze nooit verleerd en nadat de andere 2 personen die
op haar reden in een week huilend van haar afgestapt zijn was de beslissing genomen, Bianca zou worden verkocht.
Ze heeft zeker 2 maand stil gestaan, werd af en toe naar buiten gedaan met de andere manege-pony's waar ze het niet
zo goed mee kon vinden (behalve Twix, een kleine bruine B-pony). De zaterdag voor 13-03-2008 heb ik nog prachtige foto's
van haar gemaakt. 12-03-2008 kreeg ik te horen dat ze weg ging, maar de moed had ik niet om te vragen waar ze heen ging.
Bianca kwam van een handelaar en waarschijnlijk is ze een beetje eenkennig. Het is een schat van een pony en troost je ook
waarneer je maar wou. Poetsen vond ze geweldig, alles deed ze braaf en knuffelen was een van haar favoriete dingen waarneer
ze je vertrouwde. Dat vertrouwen was bij haar soms nog wel een klus. Nieuwe mensen teste ze zo af en toe uit, en zo nu en dan
probeerde ze wel de baas over je te zijn.
Zoals ik net al had verteld, Bianca vond poetsen geweldig maar was nogal moeilijk met het bit. Ze nam dit niet graag in en de
eerste paar keren heb ik ook de hal doorgelopen met haar omdat ze me mee sleurde. Ze is trouwens voor zover ik weet niet
naar de tandarts geweest, dus het zou best kunnen zijn dat ze last van haar tanden had en daarom het bit niet goed aannam.
Maar waarneer ik aan het rijden was en de ontspanning was er knabbelde ze er wel op, dus het is voor mij een vraagteken. Ook
bij de singel vast maken en het aansingelen in de bak vond ze niet een van de leukste dingen. In de bak bleeft ze geduldig staan
en bij de poetsplaats wou ze een beetje dribbelen/zich tegen de muur aanzetten.
Bianca is nogal een iel paardje geworden, dit kwamen we pas te weten toen we haar deken af deden op woensdag (lees: ik heb
nooit het lef gehad om te vragen of ik Bianca nog mocht poetsen, achteraf was dit wel beter geweest. Ze heeft een drukplek op
haar schoft gehad van de verkeerde deken, misschien heeft ze dus een deken meegekregen die op een oude groene doek lijkt.)
de zaterdag van de fotoshoot. Het deel bij haar flanken was heel dun, en je kon haar ribben tellen en voelen.
Bianca is een roodschimmel, en als je haar ziet herken je haar onmiddelijk aan haar dunne staartje (lees: schuren). Toen ze hier
kwam had ze ook hele dunne manen, deze waren eigelijk al heel snel weer dik en aangegroeit. Haar voorpluk is echter wel heel dun.
Ze is waarschijnlijk een C pony, merrie en het kan zijn dat ze haar smerige rode halster meegegaan is. Ze is ongeveer 9 jaar, en ik heb
geen idee waar ze heen is.

Ik heb gehoord van de manege-eigenaren dat Bianca verkocht was aan een vrouw op leeftijd en staat daar nu in een weide als
grasmaaier te staan. Dit is natuurlijk geweldig voor haar, en ik zou graag weten hoe het met haar graag. We hadden duidelijk
een band, ze kwam bij mij als enigste vrolijk koekeloeren als ze me stem hoorde, en haar oren gingen ook direct naar voren waar-
neer ze buiten stond en ze me zag aankomen.
Sorry voor het lange verhaal, maar woorden komen mij te kort om dit prachtige paardje te omschrijven. Ze had een hart van
goud, ik heb uren lang om haar gehuild en hoewel ik weet dat dit beter voor haar is, ik mis mijn maatje zo. Wie o wie heeft de
goude tip voor mij?
Bianca, de laatste zaterdag.
Bianca genietend van het zonnetje met haar oude deken.

Hier kunt u goed haar bles zien, moet helaas in link.
http://i272.photobucket.com/albums/jj17 ... border.jpg
Voor mijn mobiele nummer, pb even.
Mijn msn is Lydia_binky@hotmail.com (pardon voor het kinderachtige..)
Voor meer informatie/foto's, PB/voeg me toe op msn/vraag hier en natuurlijk als iemand haar heeft gezien ook PB'en/toevoegen/enz.
Voor meer foto's poedersuiker u ook in mijn profiel kijken.
Veel liefs, Lydia.
Edit: Extra foto bij gevoegt + erbij gezegt dat ze een merrie is.