[PG] Felix,merens ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh

[PG] Felix,merens ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 21:23

Hallo,

Ik ben nu al zo lang op zoek naar mijn lievelingspaard, felix, een kruising met een merens, en het is een ruin

Ik ben ooit in zeeland uitgekomen bij een handelaar, maar niet verder gekomen..Nu zijn mij al verschillende dingen gezegd, namelijk dat hij nu bij een manege zou lopen, en zelfs dat hij al dood is en bij het slachthuis terecht is gekomen..

Dit is de laatste keer dat ik echt verder op zoek ga, ik wil weten hoe het met hem is, en of hij echt bij de slacht is beland..

Uiterlijk : Lijkt op een fries, alleen dan 1.45m ong.. Heeft een ramsneus, lang behang, kolletje op voorhoofd, liep/loopt vaak in telgang.. Struikelde volgens sommige mensen ook heel vaak.. Hij was blind aan 1 oog, was vriendlijk, maar wou nog wel een keer een bok geven.

Pfff, als iemand verder nog meer wil weten kun je het altijd vragen.. Ik heb nog een foto, die ik hieronder plaats..

Als iemand iets weet, ook al is het maar een klein ding, alsjeblieft vertel het me !

Afbeelding

inkepink

Re: [PG] Felix,merens ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:48

Cheytjuh; ik wil je niet verdrietig maken maar het laatste bericht dat ik over felix heb gehad was inderdaad dat hij helaas niet meer leeft, hij had een ongeluk gehad of iets dergelijks........

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 21:42

weet je misschien nog wel wie de eigenaar was ? Ik heb namelijk al 4 verschillende dingen gehoord nu over hem, en zou nu wel eens de waarheid willen weten..

Niet dat ik je niet geloof, maar gewoon ter bevestiging voor me

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:43

naam weet ik niet, weet alleen dat het idd ergens in zeeland was, zal nog wel eens voor je navragen

kyelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 00:06

Vandaag heb ik een manege gesproken waar mijn verzorgpony van vroeger stond, Diapason. Ik kreeg te horen dat hij is dood is gegaan aan koliek.. Ik ben er echt kapot van..

Deze mevrouw heeft mij verteld dat Felix twee jaar geleden bij een handelaar in Enter stond, maarja, dat is alweer twee jaar geleden. En dat Felix maar één oog had (?!).
Informatie van Ingrid zal ongetwijfeld recenter zijn..

@ Ingrid: twee jaar geleden stonden er drie Merens bij die handelaar in Enter. Diapason, Felix en nog een Merens, en deze had geen staart. Heb jij toevallig enig idee wie dit was? (OK, ik weet het, de kans is wel erg klein..)

Wat erg van je veulentje trouwens Boos!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:55

de merens zonder staart is Defi, hij heeft als ik het goed heb als 4 jarige zijn staart verloren door een vervelend ongelukje..., was ook een erg leuk dier om te rijden, weet niet waar hij gebleven is. ook hij is natuurlijk niet de jongste meer (17) dus ergens hou ik er rekening mee dat hij er ook niet meer is.......

Het oog van Felix is geloof ik tijdens een buitenrit gebeurd, hij zou er een tak in gekregen hebben, of dit waar is weet ik niet.

Die twee jaar zijn er intussen wel meer eerder 4.....

Wat onzettend vervelend van dia! Die was zoo leuk en lief....

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:56

Misschien op het merens forum navragen of had je dat al gedaan?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:13

had ze al gedaan geloof ik toch?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:53

ik weet het niet, was hem nog niet tegengekomen maar ik kijk er ook niet zo gek vaak op Bloos

kyelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:10

@ Ingrid: Oja! Ik wist wel dat Defi geen staart had inderdaad. Nouja, de manege eigenaar vertelde me dat het twee jaar geleden was, vandaar.

Er is wel iemand anders geweest die op het Merensforum heeft gevraagd waar Felix is. En Soyeux. Kijk maar onder het topic 'Uit het oog' op het Merensforum;)

Ja, Dia was een schatje.. Heel jammer dat ik er niet heen ben gegaan om te kijken hoe het met hem was toen hij nog wel leefde. Zo 'n spijt van..

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 10:21

Ik heb al bij het merens stamboek gevraagd, en ook op het merens forum..

Maar ben helaas dus niks verder gekomen.. Ik hoop echt dat ik nu eens wat meer ga weten...

kyelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:18

Hey, ik weet niet of je deze informatie al hebt, maar in het Haras-Nationaux staan twee Felixen:

FELIX DU BOURDALET
Cheval de Merens, Hongre, Noir, né(e) en 1993

--------------------------------------------------------------------------------

Père : SULTAN DECASTELMIR Cheval de Merens
Mère : ROSALIE DE GUDANES Cheval de Merens
Père de mère : MAXI DES MARTYS Cheval de Merens

--------------------------------------------------------------------------------

Stud-book de naissance : STUD BOOK DU CHEVAL DE MERENS
Stud-book de reproduction : STUD BOOK DU CHEVAL DE MERENS
Né(e) le : 15/04/1993
Muni d'un transpondeur électronique : OUI
Cet équidé est génotypé ADN : NON
Origines vérifiées par contrôle de filiation en France : NON
Document d'accompagnement validé le : 19/04/2000

FELIX D'ARBOUIX
Cheval de Merens, Hongre, Noir, né(e) en 1993

Père : FABRICANT Cheval de Merens
Mère : ULOA DE BIGORRE Cheval de Merens
Père de mère : ULTRA Cheval de Merens

Stud-book de naissance : STUD BOOK DU CHEVAL DE MERENS
Stud-book de reproduction : STUD BOOK DU CHEVAL DE MERENS
Né(e) le : 10/07/1993
Muni d'un transpondeur électronique : NON
Cet équidé est génotypé ADN : NON
Origines vérifiées par contrôle de filiation en France : NON
Document d'accompagnement validé le : 12/01/1999

Misschien kan dit je op één of andere manier helpen..