[PG] Daney, D-pony vos merrie met artrose

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cassini

[PG] Daney, D-pony vos merrie met artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 11:29

Heeij allemaal,

Op maandag 8 maart 2004 is mijn lieve pony Daney voor de verzekering weggegaan.
Ze had namelijk artrose in haar voorbenen.
Ik heb geen idee waar ze terecht is gekomen. Ze ging toen weg naar een belgische handelaar meer weet ik niet. Weet iemand waar Daney is?
Informatie:
- naam: Daney
- vader: Mischaz
- geb. datum: 18-05-1992
- kleur: Vos
- geslacht: Merrie
Ze was een grote D pony.
Ze was ingeschreven bij het NRPS stamboek.
Ze heeft een gouden karakter. Met rijden was ze sloom alleen in de bos vond ze het heeriljk om te crossen
In de galop kon ze nogal gemeen bokken enz. vooral als ze hard moest werken. We denken dat dit ook kwam door de artrose
Ze sprong op een recht stuk ook regelmatig om om de artrose dus te ontlasten

Ze stond voor op ijzers met wiggen omdat ze anders kreupel was.

Afbeelding
Afbeelding (rechter pony)

meer foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=HTXOE3HT

Marigold

Re: [PG] Daney, D-pony vos merrie met artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:29

sorry dat ik het zeg.. maar ik denk dat je er niet teveel vanuit moet gaan dat ze nog leeft dan..
als de verzekering haar meeneemt omdat ze afgekeurd is, en aan een handelaar meegeeft (met wie ze waarschijnlijk een contract hebben) is de kans gewoon groot dat ze (sorry) naar de slacht is gebracht..
er is altijd een kansje dat ze toch weer in de handel komen, dus ja, wie weet, het zou kunnen dat ze er nog is dan.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:19

Ik vindt het vreemd dat ze het hebben verkocht aan een handelaar in Belgie, meestal hebben ze hun vast handelaren voor verzekeringspaarden. Kun je via het NRPSstamboek nergens achterkomen?

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 17:00

Nou zo heel vreemd is het niet want we wonen nog geen 10 km van belgië af Knipoog
en Marigold ze zeiden dat ze haar als fokmerrie zouden gaan gebruiken. Ik heb er ook rekening mee gehouden dat ze naar de slacht is gegaan maar wie weet leeft ze nog, vandaar deze oproep Knipoog

Binckydenice hoe kan ik er dan via het nrps stamboek achter komen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:50

oke, als ze dat zeiden (fokmerrie), dan is het al anders ja!
sorry als mn reactie van gister wat bot overkwam, ik keek af en toe even of je erop had gereageerd, kan niet goed inschatten vanaf hier wat zo'n reactie te weeg brengt, maar weggeven aan de verzekering, die m aan een handelaar verkoopt betekend nou eenmaal niet veel goed in het algemeen.
als ik jou was zou ik het idd via het stamboek proberen, als ze fokmerrie is, is ze vast wel geregistreerd ergens, en misschien heeft de nieuwe eigenaar haar op zijn naam gezet?

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 22:34

Ja ze zeiden fokmerrie maar ik weet ook niet of het waar is. Ik heb er ook rekening mee gehouden dat ze naar de slacht is gegaan Verdrietig
Maar ik ben ook bang dat ze haar gewoon hebben verkocht zonder erbij te zeggen dat ze artrose heeft. Mensen die het niet weten, weten dus niet dat ze super erge pijn heeft (ze zal op een gegeve moment wel weer gaan kreupelen)
Maja dan heb ik liever dat ze naar de slacht is gegaan want dan heeft ze tenminste geen pijn.
Klinkt hard maar dat is denk ik wel het beste voor de pony.
Maar ik hoop echt dat ze als fokmerrie word gebruikt! (ow en de handelaar is haar zelf komen ophalen dus ik weet niet wat hij verder met d'r heeft gedaan)

maar hoe moet ik dan zal maar zeggen contact met t stamboek opvragen? (Ze was NRPS)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:00

bellen naar het stamboek, is vast wel een site van..