[PG] wie kent ons veulen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Grekee_

[PG] wie kent ons veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:41

Hallo allemaal,

In de zomer van 2006 kreeg mijn paard op 5 juni een veulentje. Ik was er erg blij mee, want ik had nog nooit zoiets meegemaakt. Kennisen van mij hebben een weiland in Loon(vlakbij Assen) waar mijn veulen, die ik Rolo heb genoemd, samen met zijn moeder kon verblijven totdat Rolo oud genoeg was om zonder zijn moeder te leven. Ik vond het heel leuk en aardig dat veulen, maar ik had geen ervaring en ik had geen idee hoe ik hem moest verzorgen. Dus de mensen bij waar hij al stond mochten hem van ons hebben, met als voorwaarden dat als zij hem wouden verkopen ik er het eerste recht op had. Daar heeft hij dan iets meer dan een jaar gestaan, want in september 2007 heb ik via via te horen gekregen dat Rolo te koop stond en wij hadden daar niks van gehoord. Ik was er behoorlijk kapot van, want het was tenslotte mijn allereerste veulen. Ze hadden het excuus dat ze wouden weten hoeveel mensen op hem zouden bieden. Ze hadden hem uit de verkoop gehaald. Een maand later kreeg ik een telefoontje dat mijn Rolo was overleden aan een koliekaanval. Ik was er kapot van ,maar dacht gelijk aan dat hij een maand geleden nog te koop stond. misschien had iemand er genoeg voor hun voor geboden en hem verkocht. Ik weet het dat hij van hun was ,maar als hij nog bestaat zou ik erg graag willen weten waar hij nu is. Als iemand hem op deze foto's herkent en weet waar hij staat alsjebliefd meld het mij. Hij is/was stevig gebouwd, zwarte benen en manen, witte voetjes en een rood-bruinige kleur. alvast bedankt
foto's :
Afbeelding zo zou hij er nu ongeveer uit moeten zien
Afbeeldinghij als veulen met zijn moeder

Amy77

Re: [PG] wie kent ons veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:04

Leuk paardje...maar wat een vervelend verhaal zeg. Stond je veulen bij het stamboek ingeschreven? Mocht deze echt zijn overleden, zijn de eigenaren verplicht het dier af te melden, de papieren te sturen naar het stamboek. Deze kunnen zij wel weer terugkrijgen, maar dan met de vermelding overleden..als dat dus het geval is, kunnen ze je vast verder helpen, dan is er vast een melding van gemaakt als zij zich aan de regels hebben gehouden (wat ik niet denk, want als ze jullie regel al gebroken hebben)...

Veel succes.

Tessa

Re: [PG] wie kent ons veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 09:54