[PG] Voskleurige Welshje Loeki

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ave

[PG] Voskleurige Welshje Loeki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 17:07

Beste bokkers,

Dit is een laatste gooi naar het vinden van mijn oude (verzorg) Welsh. Hierna weet ik het ook niet meer ..

Drie jaar lang heb ik hem verzorgd, een voskleurige Welsh A die pas laat geruind werd. Een vreselijk lief beest, maar ontzettend heet en eigenlijk geen kinderpony. Helaas zat zijn grote niet mee en toen ik eruit gegroeit was is hij na een aantal maanden verkocht aan een handelaar. Via bokt kwam ik toen in contact met een meisje dat Loeki wel kende, hij had een week of twee bij haar op de manege gestaan. Helaas, toen wij de manege belde werd ons verteld dat hij naar de handelaar terug was gegaan. We hebben contact opgenomen met deze handelaar uit Almere (naam alleen via pb) en die zei dat hij hem had verkocht naar Denemarken. Een zoektocht zou volslagen onzin zijn zei hij.

Zoals ik al zei wil ik het een laatste keer proberen, omdat het diertje ontzettend veel voor mij betekende. Alle tips zijn welkom en ik zal hieronder even een beetje informatie neerzetten over hem!

Alvast bedankt Ja

Naam: Loeki (kan inmiddels veranderd zijn)
Geslacht: Ruin
Stokmaat: +/- 1.20 meter
Leeftijd: +/- 8 jaar
Ras: Welsh A/B
Kleur: Vos
Aftekeningen: Een blesje, over zijn buik witte plekjes en ook over zijn rug enkele, drie witte sokjes (alleen rechtervoorbeen niet)
Karakter: Loeki was een enorm eigenwijsje. Hij was op stal vreselijk lief en vrolijk, zodra je er maar niet op ging zitten. Het liefst racette hij als een bezetene door de bak heen en weer. Hij was eigenlijk nogal onbetrouwbaar, maar het zou bijvoorbeeld een goede pony zijn voor iemand die hem kan hanteren zijn energie om kan zetten in positieve energie, bijvoorbeeld bij het rijden van een ponyrace of een springwedstrijd.
Chip: Ja, maar ik heb geen chipnummer dus kan daarmee niet achterhalen waar hij zich nu bevindt
Paspoort: Ja
Papieren: Nee of althans niet dat ik weet
Foto's:
Afbeelding
Foto van bij ons, zomer 2005
Afbeelding
Laatste foto die ik van Loeki heb gezien, die kreeg ik doorgestuurd via bokt

Malibu

Re: [PG] Voskleurige Welshje Loeki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:42

Hij komt me heel bekend voor. Ik heb jaren in Beverwijk op een handelsstal gestaan en volgens mij is hij daar toen van iemand geweest die ik goed ken, maar... dat is volgens mij voor de tijd geweest dat jij hem had (denk al een jaar of 5 geleden als het niet langer is)...
Maar dat weet ik ook niet zeker

Ze hadden hem toen voor de kar beleerd, dat ging even goed maar daar bleek hij uiteindelijk toch ook te heet voor te zijn... En toen is hij doorverkocht.