Gezocht: (bruin)zwarte IJslandse merrie Lipurtá frá Hofi zonder aftekeningen, stokmaat 1.41, 10 jr. oud. (Ned. chipnr: 528210000696329; stamboeknr. IS1998256108; IJsl. chipnr: 0001C5854B)
Deze merrie is door mij ingereden, als fokmerrie gebruikt en ik heb bijzondere dingen samen met haar meegemaakt zoals een trektocht. In de periode dat ik haar gehad heb, is Lipurtá mij zeer dierbaar geworden.
Als je paarden fokt, moet je ook af en toe wat verkopen en ik heb haar dan ook verkocht aan M. M. te Bergen op Zoom. Het laatste aanknopingspunt is dat zij naar eigen zeggen Lipurtá na 7 oktober 2007 voor een lage prijs aan een opkoper heeft doorverkocht die haar op een vrachtwagen met andere paarden heeft geladen. Ik was er natuurlijk niet bij dus het kan ook anders zijn gegaan. Wie haar gekocht heeft en waar ze vervolgens is beland is mij onbekend. Geen spoor: Lipurtá is verdwenen en – professioneel of niet – ik maak me gewoon erg zorgen over of het wel goed gaat met haar.
Allerlei scenario’s zijn denkbaar: doorverkocht aan iemand die er niet mee om kon gaan (ze heeft namelijk aardig wat temperament), weer verder verhandeld voor een nog lagere prijs, naar het buitenland verdwenen of omgedoopt tot Blacky ofzo op een stand op een ponyclub, of geslacht. Vooral door het feit dat ik het absoluut niet weet, voel ik me heel machteloos. Als ze geslacht is, is ze dood, ook dan wil ik het graag weten, dan hoef ik me tenminste geen zorgen om haar welzijn te maken. Misschien is ze ook wel prima terechtgekomen en is iemand hartstikke blij met haar, dan zou ik het ook graag horen. Of misschien staat ze ergens te koop en valt ze nog te ‘redden’.
Wellicht is ze nu van mensen, die best wat meer van haar achtergrond zouden willen weten en me kunnen vertellen hoe het met haar gaat. Misschien weet er iemand me ook maar iets te vertellen, een zwarte IJslander die ineens in de buurt is komen staan tussen oktober en nu, iemand gehoord over een IJslander die dit zou kunnen zijn, welke tip dan ook: ik zou het erg fijn vinden als je dan iets van je laat horen!
Ook als de opkoper dit leest die haar nog of inmiddels niet meer heeft, echt ik word op niemand boos en ik ga geen mensen zomaar lastig vallen ofzo, ik wil alleen heel graag informatie, wat het ook is!
Alvast bedankt! Clarisse Kanters
rekja.ijslanders@gmail.com
Het gaat om deze merrie:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GCAW6XQJ.jpg
Zie verder:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ME7TUQFL
Moderatoropmerking:
[edit] berichten samengevoegd, max. 2 foto's toegestaan dus 1 omgezet naar link, tel.nrs. plaatsen is niet toegestaan op Bokt dus ook het tel.nr verwijderd.