[PG] Tinkers van manege Wheermolen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

[PG] Tinkers van manege Wheermolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 22:52

Hallo, Ik ben Sasja de Rooij, ik heb 6 geleden bij manege Wheermolen gereden.

Er stonden 5 tinkers genaamd Jack, Paddy, Harry, Oscar en Rocky. Ik ben nu heel benieuwd waar die naar toe gegaan zijn. Ik had van een lid op bokt gehoord dat ze bij Caros City Tours op de dam voor de koets liepen, nou heb ik hun gebeld maar ze hebben ze alweer verkocht. 2 naar Duitland en de anderen naar een handelaar.

Ik vraag me af of iemand foto's of informatie heeft van ze, daar zou ik heel blij mee zijn. Het gaat me voornamelijk om Jack, wie mijn lievelingetje was.

Groetjes Sasja (Sunny_l0ve)

8nnemiek

Re: [PG] Tinkers van manege Wheermolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:44

Hoe ziet die Jack er uit? Ik ken een tinker genaamd Jack Lachen

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 23:13

Ik weet alleen nog van hem dat hij heel onverzorgd eruit zag bij ons. Ik was namelijk nog maar een jaar of 8. Ik weet wel dat hij naar heel veel mensen sacherijnig deed en probeerde te bijten. Hij scheen met opzadelen ook niet echt superlief te zijn. Hij heeft voor de koets gelopen op de dam bij Caros City Tours.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:28

Bont? Breed of smal? Schofthoogte?
De leeftijd zou kunnen kloppen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 09:30

Ik denk dat hij rond de 1,55 was, hij was niet echt groot. Hij was wel breed, niet smal. Ik zal even vragen of iemand anders nog een foto van hem heeft.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:35

Hij was zwart bont, net als paddy. Lachen
ik ken ze ook nog van heeeeel vroeger. de andere tinkers ken ik niet.

Anders trouwens eens aan binkydenice vragen, die is ook op zoek naar wheermolen paarden. Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:11

Ik heb een foto gevonden van de Jack die ik ken Ja
De beschrijving zou kunnen kloppen Lachen
Afbeelding
Afbeelding

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 21:44

het gaat neem ik aan om de linker? Het zou idd kunnen als je die bedoelt, maar hij zag er bij ons natuurlijk een beetje slordig uit, omdat hij door bijna niemand gepoetst werd. En mijn geheugen werkt ook niet echt mee van toen ik een jaar of 10 was.... Verdrietig maar ik zit nog te zoeken voor een foto van toen die op de manege stond.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:20

Jack is inderdaad de linkse Ja
Ik denk dat de eigenaresse het ook superleuk zou vinden als ze iets te weten kwam over zijn verleden. Ze heeft hem bij een tinkerhandelaar gekocht.
Ik hoop dat je een foto kan vinden.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 10:29

Ja, dit moet zeker Jack zijn, ik heb Caroussel gereden met Jack. In de zomer liepen ze in Amsterdam voor de kar en in de winter liepen ze mee in bepaalde manege lessen.
Annamc moet wel foto's van ze hebben en anders Athena1982 wel... Ik zal van het weekend even in mijn fotoboek en als ik een foto heb kijken of ik het kan gaan scannen voor je....
Laatst bijgewerkt door Binckydenice op 18-01-08 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 10:37

ik dacht dat jack een zwarte vlek op z´n rug had, of was dat paddy? is al heeeel lang geleden hoor, toen liepen ze ook nog niet mee in de lessen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 10:39

Nee, het opvallende van Jack was dat hij de enige van de vijf was met het meeste wit. Voorzover ik het mij kan herinneren moet dit hem zijn, hij lijkt sprekend, maar als bewijs zal ik zoeken naar een foto van hem....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 10:41

MysticTinker schreef:
Jack is inderdaad de linkse Ja
Ik denk dat de eigenaresse het ook superleuk zou vinden als ze iets te weten kwam over zijn verleden. Ze heeft hem bij een tinkerhandelaar gekocht.
Ik hoop dat je een foto kan vinden.

Mag ik vragen van wij ze hem gekocht heeft? Op die manier kunnen we misschien de overige tinkers nog vinden ook?
Hoelang heeft ze hem nu? Hoe is het met hem, waar staat hij nu? Veel vragen sorry, ben nogal nieuwsgierig aangelegd.

Ik heb een aantal "manegedames" aangeschreven om te vragen naar een foto. Ik hoop dat ze snel iets kunnen vinden Knipoog

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:27

hmm ziet er inderdaad uit als Jack!
Helaas heb ik ook geen foto's meer.
Heb ze een paar keer nog voor de koets zien lopen maar daarna niet meer.
Moet ik ook eerlijk zeggen dat ik me niet heel goed meer kan herinneren hoe ze er uit zagen.

Paddy stond toch in de hoekbox buiten?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:30

Voorheen stonden er ook foto's op de site van city tours, maar deze hebben ze eraf gehaald en aangepast...

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:35

hallo

Denice dit zou idd heel goed jack kunnen zijn. De tinkers zijn allemaal verkocht ik spreek de eigenaresse af en toe nog in de supermarkt. Haar dochter was een vriendin van mij. Ze hebben harry nog heel lang gehad maar geen idee of die er nu nogis.
Ik weet niet of ik fotos van ze hebmoet ik even zoeken

gr willemijn

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:04

Ze heeft hem gekocht van Kanters, das een tinkerhandelaar in Brabant. En tegelijkertijd heeft een zus van haar ook een tinker daar gekocht, de naam weet ik niet maar het was een zwarte, en een stuk minder braaf.
Ze heeft hem 3 tot 4 jaar dacht ik. Hij staat in Einighausen in Zuid-Limburg. Het gaat op het moment goed met hem, maar hij heeft het vaak zwaar gehad. Hij heeft altijd last gehad van zijn longen. Hij heeft ook een keer een flinke longontsteking gehad, en twee jaar geleden heeft hij luis en schurft gehad en ging het zo slecht dat ze hem bijna moesten laten inslapen. Maar hij is er weer bovenop gekomen, en nu gaat ze met hem mennen, hij is opnieuw beleerd voor de kar. Maar ik heb ze al een tijdje niet gezien.
Ik zal vandaag of morgen het mailadres eens opzoeken van de eigenaresse.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:05

Azzaro schreef:
hallo

Denice dit zou idd heel goed jack kunnen zijn. De tinkers zijn allemaal verkocht ik spreek de eigenaresse af en toe nog in de supermarkt. Haar dochter was een vriendin van mij. Ze hebben harry nog heel lang gehad maar geen idee of die er nu nogis.
Ik weet niet of ik fotos van ze hebmoet ik even zoeken

gr willemijn

Ja, dat dat dacht ik ook al....

Ik wacht met smart op de foto!

MysticTinker schreef:
Ze heeft hem gekocht van Kanters, das een tinkerhandelaar in Brabant. En tegelijkertijd heeft een zus van haar ook een tinker daar gekocht, de naam weet ik niet maar het was een zwarte, en een stuk minder braaf.
Ze heeft hem 3 tot 4 jaar dacht ik. Hij staat in Einighausen in Zuid-Limburg. Het gaat op het moment goed met hem, maar hij heeft het vaak zwaar gehad. Hij heeft altijd last gehad van zijn longen. Hij heeft ook een keer een flinke longontsteking gehad, en twee jaar geleden heeft hij luis en schurft gehad en ging het zo slecht dat ze hem bijna moesten laten inslapen. Maar hij is er weer bovenop gekomen, en nu gaat ze met hem mennen, hij is opnieuw beleerd voor de kar. Maar ik heb ze al een tijdje niet gezien.
Ik zal vandaag of morgen het mailadres eens opzoeken van de eigenaresse.

Ik ben benieuwd naar de naam van de andere, was deze meer bont of echt geheel zwart?

Ik ben erg benieud naar de eigenaresse Haha!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 18-01-08 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 post of gebruik de editknop!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:01

ik hoop echt dat dit hem is, zou wel heel geweldig zijn! Ik weet dat de man die ik aan de lijn had bij Caros City Tours dat er 2 naar duitsland waren gegaan en de rest naar een handelaar, meer informatie had hij niet of wou die niet geven.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:59

sunny_l0ve schreef:
ik hoop echt dat dit hem is, zou wel heel geweldig zijn! Ik weet dat de man die ik aan de lijn had bij Caros City Tours dat er 2 naar duitsland waren gegaan en de rest naar een handelaar, meer informatie had hij niet of wou die niet geven.

Tja, dat is gemeen, ik snap niet waarom veel "handelaren" niet gewoon zeggen waar ze heen zijn gegaan.

Azzaro als je haar weer ziet kun je even wat info vragen?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:03

Binckydenice schreef:
sunny_l0ve schreef:

Tja, dat is gemeen, ik snap niet waarom veel "handelaren" niet gewoon zeggen waar ze heen zijn gegaan.

Azzaro als je haar weer ziet kun je even wat info vragen?

Heeft er nog niemand iets gehoord?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:17

Jack hebben ze helaas dit jaar moeten laten inslapen omdat hij zwaar dampig was Verdrietig

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:59

MysticTinker schreef:
Jack hebben ze helaas dit jaar moeten laten inslapen omdat hij zwaar dampig was Verdrietig

Oh wat erg om te horen....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:20

Heel jammer ja! Het was echt een lieverd

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:08

oh nee he! Huilen hebben we hem "waarschijnlijk" gevonden... Wel heel jammer, maar hij heeft in ieder geval nog goede jaren gehad Verdrietig Heel veel sterkte ermee...