[EG] Informatie over Tourouk (inmiddels ingeslapen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

[EG] Informatie over Tourouk (inmiddels ingeslapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 09:24

Tourouk is 17 december 2004 ingeslapen, hij is 23 jaar geworden en het was een schat van een paard.
Zijn kleur was bruin met zwarte manen/staart en hij had een witte bles en als ik het nog goed heb 2 witte voetjes (heb helaas geen stand/rijfoto's)
Er werd mij verteld dat er Arabier in zat en dat hij Z gelopen had op jongere leeftijd, er zaten heel veel knopjes op alleen was ik toen nog niet zover om die allemaal te kunnen gebruiken. Knipoog
Tourouk kwam bij ons op de pensionstal te staan (waar ik toen in der tijd als meisje weleens helpte en een verzorgpaard had)
Hij kwam uit Belgie, zijn eigenaren toen ook, Jan (en Marian?) Hij had daar op een manege gestaan voor een jaar en liep daar af en toe in de manegelessen mee werd mij verteld.
Ik heb hem het laatste half jaar van zijn leven mogen verzorgen en rijden, heb ermee gelest en onwijs veel van geleerd. Helaas werd hij de laatste 2 maanden zo ziek dat hij uiteindelijk is ingeslapen...
Telkens rond deze tijd van het jaar ga ik er weer aan denken en ben toch wel benieuwd of iemand mij meer informatie over hem kan geven want zijn eigenaren toen (waar ik nu geen contact meer mee heb omdat ze zijn verhuisd naar het buitenland) hadden hem ongeveer anderhalf jaar.

Dit is Tourouk, hier stond hij een paar weken bij ons op stal:
Afbeelding

Meer foto's heb ik helaas niet..
Ik ben benieuwd, bedankt alvast!
Groetjes Kimmy

Yorghos

Re: [EG] Informatie over Tourouk (inmiddels ingeslapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:03

Is Tourouk zijn stamboeknaam? In dat geval kun je misschien via de KNHS zijn wedstrijdverleden achterhalen en daarmee ook namen van eerdere eigenaren.
Als hij in Belgie gestart is, dan weet ik niet of en waar je dat kunt nazoeken.

IceEva

Re: [EG] Informatie over Tourouk (inmiddels ingeslapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 09:45

Yorghos schreef:
Is Tourouk zijn stamboeknaam? In dat geval kun je misschien via de KNHS zijn wedstrijdverleden achterhalen en daarmee ook namen van eerdere eigenaren.
Als hij in Belgie gestart is, dan weet ik niet of en waar je dat kunt nazoeken.

Ja.. dat weet ik dus niet zeker, of dat zijn stamboeknaam was en ook kan ik niet met zekerheid zeggen of hij altijd in Belgie is gestart...
Daarom hoopte ik op deze manier wat meer te weten te komen maar hij is nu inmiddels ook weer 3 jaar dood dus zal moeilijk worden.
Ik ga proberen contact op te nemen met zijn oude eigenaren.
Bedankt in ieder geval! Lachen