[EG] Do you know Double W’s past?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stine89

[EG] Do you know Double W’s past?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 11:20

I am a Norwegian girl who tries to find out about the past of ”my” dutch horse. His name is Double W, but he is called Whisky. He came from the Netherlands to Sweden the summer of 2002, and he is born 1997 or 1998. He came without any papers, but he is a red and white gelding – about 155 cm.

This horse means a lot to me (i’ve been ridden him for 5 years now), and if anyone remember him, all information about his first years would make me (and his owners) very happy. Of course we try to find out about his pedigree and stuff, but it is difficult, since we don’t speak dutch and all we know is his name, age and looks. So now I try to ask you, maybe some of you knew or remember him.

Pics:

Afbeelding

Afbeelding

http://i196.photobucket.com/albums/aa14 ... 65copy.jpg

I would also be grateful if you could know about other websites I could post this. Sorry if my english isn’t so good, and sorry if i posted this in the wrong cathegory – I don’t understand your language Tong uitsteken Thanks for reading.

Stine V. Olsen, Norway
velvet89@hotmail.com

Lorri

Re: [EG] Do you know Double W’s past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:36

Do you not know any names or stables where you have bought it from?

stine89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 13:27

No, unfortunately we don't. He was imported to Sweeden with a lot of other horses, to a farm that import horses from all over Europe and sells them in Sweeden. And since he hadn't any papers at all, we have no clue about stables or people or anything.

That is why i try here, some of you might remember him Knipoog I know the chances are small, but I'll give it a try...

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:53

I have translated it in Dutch for you. Maybe it will help:)

Ik ben een meid uit Noorwegen die op zoek is naar het verleden van 'mijn' Nederlandse paard. Zijn naam is Double W, maar zijn roepnaam is Whiskey. Hij is vanuit Nederland naar Zweden gekomen in de zomer van 2002, en hij is geboren in 1997 of 1998. Hij is zonder papieren hierheen gekomen, maar hij is een rood-witte ruin, rond de 1.55m.

Dit paard betekent erg veel voor mij (ik rijdt hem nu 5 jaar). Als iemand zich hem herinnerd, alle informatie over hem over zijn jongere jaren zouden mij (en de eigenaren) erg blij maken. Uiteraard proberen we meer te weten te komen over (of via??) zijn stamboek en dergelijke, maar het is moeilijk daar meer over te vinden aangezien we geen Nederlands spreken én niets meer over hem weten dan zijn naam, leeftijd en hoe hij eruit ziet. Daarom vraag ik bij deze of er misschien iemand is die hem herkend!

(Hopende dit foutloos te hebben vertaald Bloos )
(I hope I translated it correctly Bloos )

Anyways, good luck!

stine89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 18:40

Thank you so much, Clairee Haha!