[PG] Tinkermerrie ITS Sophy VB2, geb 30 mei 2005

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkerlady

[PG] Tinkermerrie ITS Sophy VB2, geb 30 mei 2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:47

Wie kent tinkermerrie Sophy (volgens paspoort) geboren in 2005. Ingeschreven bij ICS onder ITS Sophy VB2. Vader is Thunder 1e premie dekhengst.

Ik ben op zoek naar haar, omdat ik haar moeder heb gehad en nu een halfbroertje van haar heb.
Ik ben benieuwd of ze op elkaar lijken en de eigenaresse van nu hun beider moeder wil ook heel graag weten waar Sophy is. Gewoon belangstelling, meer niet.

Wie helpt? wie weet meer of heeft foto's? Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt! Haha!

Berdien

Re: [PG] Tinkermerrie ITS Sophy VB2, geb 30 mei 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:52

TI -> OV

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 23:34

Heb je al een mailtje naar de Irish Tinker Stable gestuurd? ZIj hebben haar gefokt, en weten misschien waar ze nu is?

EDIT:
Ik heb even gekeken, en zag dat de moeder Bibi is. En die heeft bij mij in de wei gelopen in 2005, met het veulen dus.

Hier een paar veulenfoto`s van haar, misschien herkennen mensen haar aan haar aftekening:

Samen met haar moeder bibi:
http://www.iersetinkers.com/bokt6/bibi02.jpg

en 2 foto`s van Sophy zelf:
Afbeelding
Afbeelding

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 09:21

Hoi Mariska, dank voor je info.

Naar wat blijkt (en wat ik al vermoedde) staat bij de ICS een andere Bibi als moeder van Sophy (wat wel klopt) en Connor (onjuist). Het door ons gekochte veulen van haar dit jaar.

Connor staat bij de ICS nu als halfbroer genoteerd van Sophy en dat is onjuist....dit is namelijk Bibi die wij bedoelen (zie foto onderstaand). De echte moeder van tinkerhengst Connor uit een combinatie met (vader) Swieber ggk dekhengst. Daar moeten we dus even achter aan.

Maar nog steeds zijn we op zoek naar het veulen dat deze Bibi (zie foto), ergens in 2005 gehad moet hebben. Ze stond in de omgeving van Thorn Limburg (Stal Nachtegaal) en vermoedelijk is haar eerdere veulen daar dus ook geboren. Maar wat of wie de vader was is onbekend....Bibi (toen genaamd Bobbie) is een shire/tinkermerrie.

Afbeelding

Dus mensen die misschien van Stal Nachtegaal in Thorn iets weten. Haar zich met het veulen daar nog kunnen herinneren...meld je svp. Dan krijgen we de puzzel misschien rond.

Dit topic kan worden gesloten. De titel klopt niet meer. Ik open voor de nieuwe zoektocht een nieuw topic.

Groetjes Tinkerlady!