Ik ben op zoek naar de leopard Appaloosa Maaike (ook wel Maike) van de Heimeriete. Haar vader is Chewano van de Langenieuw.
Gegevens:
Maaike/Maike van de Heimeriete
vader: Chewano van de Langenieuw
moeder: geen papieren, naam ben ik vergeten
Geboren: 1997/1998 (dus nu ongeveer 10 jaar)
Dit is de enige foto die ik van haar heb. Ik verzorgde haar van 2003 tot 2004 en toen waren haar nek en benen een stuk lichter geworden. Op haar linkerbil heeft ze een driehoekig lichtbruin vlekje.

http://www.appaloosa-stamboek.com/nk/1991-2000/654.jpg
Geschiedenis
Een aantal jaren geleden stond ze op een pensionstal in Reeuwijk waar toen ook mijn eigen pony stond. Ze was van de eigenaar, maar die deed er eigenlijk weinig mee. Daarom verzorgde ik haar af en toe. Op dat moment was ze hoogdrachtig. Ze heeft op die stal een veulentje gekregen, haar noemden we Chica (vader onbekend) Het veulen had duidelijk arabisch bloed in zich.
De eigenaar liet haar direct daarna nog een keer dekken. Het veulen dat ze toen kreeg was ook een leopard. Kort daarna heeft de eigenaar ze beide verkocht.
Maaike was erg slecht opgevoed. Ze kon in het begin geen voetjes geven (hoewel ze al 5 was) en ze was best wel bang. Ze was ook nog niet ingereden. Ik heb haar maar kort bereden (lees: rondjes stappen in de bak) omdat ze steeds een veulen had...
Het was een lief paard, ze had een goed karakter maar is helaas slecht behandeld. Ik ben erg benieuwd hoe het nu met haar is. Wie weet meer van haar?