Ik vraag me af waar mijn lievelingspony Chiba terecht gekomen is.
Chiba is een schimmel pony, maat D. Het is een ruin. Hij werd geboren op 23-9-1993 onder de naam Percival. In 1997 is hij verkocht aan een paardenhandelaar ( Deferm) en zo is hij op manege Volmolen in Opoeteren (Belgisch Limburg)terecht gekomen, ook in 1997. Hij was niet zo erg geliefd omdat hij in galop bokte ( wel met zijn hoofd omhoog, het stoorde niet echt, waren volgens mij eerder vreugdesprongetjes) Als je een beetje kan rijden, kon hij echt mooi lopen. Hierdoor werd hij populairder en kwam zijn 'springtalent' naar boven. Hij ging ook heel vaak mij op buitenrit. Ik ben wegens wtudies gestopt met rijden op die manege. Toen ik er nog eens langs ging kreeg ik te horen dat hij verkocht was. Dit was in het schooljar 2002-2003. Hij zou verkocht zijn als springpony (en springen kon hij wel). Naar het schijnt naar Engeland vertrokken. Maar ik vraag mij af hoe Engelsen in zo'n kleine manege terecht komen en er dan een manegepony uitpikken. Volgens mij is hij niet naar de slacht. Dat gebeurd wel eens op die manege, maar dan weet je het ook wel, je kan er wel achter komen. Maar Chiba had niets. Ik vermoed dus echt wel dat hij verkocht is, maar heb geen idee naar waar.
Hebben jullie hem misschien ergens gezien?
Nog enkele bijzondere kenmerken:
Het was een grijze schimmel maar werd elk jaar een heel stuk lichter.
Hij heeft een redelijk groot hoofd voor een pony.
Durft wel eens te bijten of oren in zijn nek te leggen wanneer je in zijn stal komt ( toen hij manegepony was, kan er nu mss wel uit zijn)
Hij is ongeveer 1,45m.
Zijn naam op de manege was eerst Chiba, later werd dit als Sheba geschreven
Nu kan hij uiteraard een andere naam hebben.Ik heb geen digitale foto van hem...
Maar hopelijk zijn jullie iets met de beschrijving.