[PG] Zwarte/bruine tinkerhengst of ruin, +- 8 jaar oud

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

[PG] Zwarte/bruine tinkerhengst of ruin, +- 8 jaar oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 19:32

Jaren geleden heb ik een tinkerhengstje gehad. In juni 2000 heb ik hem helaas verkocht en sindsdien nooit meer iets over hem gehoord. Toch zou ik graag eens horen wat er van hem geworden is... Dus ik probeer het eens met een oproepje hier.

Het hengstje heette bij mij Quirijn en bij verkoop had hij ook een halster om met zijn naam erop. In die tijd was hij echter nog niet gechipt, dus waarschijnlijk heet hij nu anders.
Hij was geboren in 1999, dus moet nu een jaar of 8 zijn, hengst of ruin.

Het gaat om een effen donkere (als jaarling zwarte) tinker met een groot wit hoofd en 3 hoge witte benen. Rechtsvoor had hij een witte "veeg". Onder zijn buik wat witte vlekjes. Geen blauwe ogen.

Afbeelding
Afbeelding

Ik zelf heb hem ingeruild bij een handelaar in Boekel (Theo ?). Van daaruit is hij verkocht naar mensen in Nieuw Vossemeer of Oud Vossemeer, maar toen ik een jaar later probeerde contact op te nemen, klopte het telefoonnummer niet meer. Daar loopt mijn spoor dus dood.

Misschien zijn er bokkers die deze tink herkennen? Ik ben erg benieuwd hoe het met hem gaat.

Sies

Re: Zwarte/bruine tinkerhengst of ruin, +- 8 jaar oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:35

het enige dat ik weet is dat "Theo" uit Boekel veel handeld (of handelde) met tinkerboederij Uden
Misschien heb je er wat aan
Succes met zoeken

wjerbo_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:43

theo is theo tielemans

hij handeld ook veel met the sandy road ranch.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 20:00

Tielemans, dat klopt ja. Ik was de naam even kwijt.
Quirijn is destijds niet via 1 van de tinkerfarms verkocht, dat heb ik al eerder nagevraagd.
Bedankt voor jullie reacties.

Tmara

Re: [PG] Zwarte/bruine tinkerhengst of ruin, +- 8 jaar oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:18

Voor zover ik weet Heeft hij neit op de tinkerboerderij/farm gestaan. Maar je moet er by bedenken dat paarden by Theo vaak binnen 2 weken al weg zyn. en hy doe ook aan export. Ik ga over een maandje of 2/3 toch naar Theo zelf een paard halen mocht alles goed lopen. dus print dalyk even foto uit neem ik die mee. Theo heeft nog een heel goed geheugen en weet al zn pardenstuk voor stuk. Kan natuurlyk zyn dat ik er eerder heen gaan mocht hy een tinker hebben staan voor Robin.
Laatst bijgewerkt door Tmara op 12-02-07 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:21

hoe heette hij als veulen voor je hem kocht?

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:03

Ik geloof dat hij Rebel heette toen ik hem kocht, maar hij kwam ook van een handelaar, dus dat weet ik niet zeker.
Ik ben vorig jaar nog bij Theo geweest toen een vriendin een paard zocht en toen heb ik er nog naar gevraagd. Hij kende mij en het veulen nog wel, maar kon me helaas ook niet meer vertellen dan ik al wist.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 21:49

Stiekum schopje. Kent niemand deze tink?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:51

Hoi

Heb 5 jaar geleden mijn tinker bij de Sandy road ranch gekocht en er stond toen ook een tinker genaamd blackjack te koop, hoe oud ie was dat durf ik niet meer te zeggen. Heb nog een oude foto kunnen vinden van hem samen met die van mij, maar echt duidelijk is ie niet maar tekening van hoofd komt aardig overheen, alleen voorbeen heeft die van jou meer zwart aan maar heb weleens bij zwarte tinkers gezien dat dat nog heel erg kan veranderen.

Misschien toch eens bij de sandy road ranch eens vragen of ze meer foto's van hem nog hebben.

Afbeelding

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 07:44

Je foto werkt helaas niet. Kun je die misschien mailen?