ik denk dat ik waarschijnlijk niks te weten zal komen, maar ga het toch proberen.
Ik heb voorheen in Rotterdam IJsselmonde gewoond, en daar stonden 2 shetlanders, moeder en dochter. De moeder heet Janet, de dochter Concita.
Deze waren van een wat ouder echtpaar woonende aan de buitendijk (bij het clara ziekenhuis)
Deze 2 shetlanders heb ik 7 jaar lang verzorgt samen met een vriendin, tot we 10 jaar geleden wel een beetje aan de grote kant gingen worden.
Er waren toen 2 kleine meisjes die ze 'overgenomen' hebben, en het contact is een beetje verloren gegaan.
Op een dag wou ik bij ze gaan kijken en bleek dat dat echtpaar verhuisd was en de shetlanders hebben verkocht, dus ik heb hier en daar rondgevraagd, en kreeg de berichten dat ze in hellevoetsluis zouden zijn.
Nu is dit wel al een jaar of 8 geleden, maar ik heb ze nooit echt uit mn hoofd kunnen zetten.
Ik woon zelf inmiddels in spijkenisse en heb weleens rondjes door hellevoetsluis gereden om te kijken of ik ze misschien wel zag staan, maar helaas.
Ik heb ook helemaal geen foto's van deze 2, wat ik heel erg jammer vind....
Ik zou graag willen weten of iemand deze 2 shetlanders kent, of heb gekent en of ze misschien nog leven en hoe het met ze gaat.
Janet was voornamelijk wit met grote bruine ronde vlekken op de zijkant bij haar flanken, ze had een bruin hoofdje en typische bruine vlekjes net naast haar schoft wat sprekend leek op een hondenpootafdruk.
Concita was een flink stuk groter en was voornamelijk lichtbruin (voskleur) met witte lijnen kriskras over haar lijf. Ze is heel vroeger (nog voordat ik haar kon) weleens bekogeld met stenen door grapjassen en daardoor niet echt lief als ze los in de wei liep. Aan het halstertouw was het een schat, maar als je dr probeerde te vangen in de wei, viel ze 9 van de 10 keer aan.
Ik hoop dat iemand aan de hand van mijn beschrijving deze 2 herkent en mij iets kan vertellen.
Alvast bedankt